Zmodernizowana Honda HR-V już na jesieni
Zmieniona stylistyka nadwozia, lepsze materiały wykończeniowe w kabinie, nowy kształt siedzeń oraz nowe elementy wyposażenia - to najważniejsze zmiany, jakim została poddana Honda HR-V. Pierwsze poliftingowe egzemplarze powinny pojawić się w salonach japońskiej marki jeszcze tej jesieni.
Standardowo już najbardziej widoczne zmiany w stylizacji nadwozia zaszły w jego przedniej części. Przedni zderzak ma teraz głębiej umieszczone wloty powietrza z wkomponowanymi w nich światłami przeciwmgielnymi. Przeprojektowane zostały również reflektowy, a chromowany na ciemno panel zastąpił kombinację czerni i chromu nad wlotem powietrza. Zmiany znajdziemy również w tylnej części nadwozia. Klapa bagażnika otrzymała ciemny element ozdobny nawiązujący do wykończenia przedniej części. Zmodyfikowane zostały również tylne światła.
Nabywca modelu rocznikowego 2019 będzie miał do wyboru osiem kolorów nadwozia, w tym nowy niebieski lakier (Midnight Blue Beam Metallic). W bogatszych odmianach znajdziemy nowe, 17-calowe obręcze kół, a układ wydechowy zakończono chromowaną nasadką.
W kabinie przeprojektowano m.in. przednie fotele kierowcy i pasażera (zarówno w siedzisku, jak i oparciu), które mają zapewniać teraz lepsze podparcie, zwłaszcza w obszarze ramion. Podstawowe wersje otrzymały tapicerkę z tkaniny wyższej jakości, natomiast w bogatszych wariantach znajdziemy połączenie tkaniny i skóry ozdobione podwójnymi szwami. Naturalnie nie zabraknie opracowanego przez Hondę systemu składania tylnej kanapy – Magic Seat.
Wyciszono także wnętrze Hondy HR-V poprzez dodanie nowych warstw materiału izolacyjnego, m.in. w przegrodzie czołowej i nadkolach, a także w strukturze bagażnika oraz w panelach drzwi przednich i tylnych. W bogatszych wersjach wyposażeniowych pojawi się funkcja aktywnej redukcji hałasu (ANC). Za pomocą dwóch mikrofonów umieszczonych w kabinie monitoruje ona dźwięki o niskiej częstotliwości, a następnie precyzyjnie je eliminuje sygnałami audio "w przeciwfazie", które są emitowane przez głośniki.
W momencie debiutu rynkowego odświeżonej Hondy HR-V w ofercie dostępny będzie 1,5-litrowy, wolnossący silnik benzynowy i-VTEC o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 155 NM (4600 obr/min). W wersji z sześciobiegową przekładnią manualną Honda HR-V przyspiesza do 100 km/h w 10,7 s, a wersja z przekładnią bezstopniową CVT – w 11,2 s.
Silnik ten był już oferowany wcześniej w tym modelu. Został on jednak zmodernizowany dzięki tzw. procesowi "zaawansowanego honowania plateau", który obniża współczynnik tarcia między tłokami a gładziami cylindrów. Prowadnice łańcucha rozrządu również otrzymały nową powłokę redukującą tarcie, co ma zwiększyć trwałość i sprawność silnika.
Wiosną przyszłego roku do oferty dołączy znany już także silnik wysokoprężny 1,6 l i-DTEC, a także 1,5-litrowa jednostka benzynowa VTEC z turbodoładowaniem.