Zipp Raven Lux 125 - efektownie, dobrze i tanio?
Zmiana w przepisach zmieniła opinię Polaków o lekkich motocyklach. Cóż z tego, że nie zachwycają osiągami, skoro są tanie w zakupie, zużywają 2,5 l/100km, a do ich prowadzenia wystarczy prawo jazdy kategorii B? W ubiegłym sezonie dealerzy sprzedawali na pniu wszystkie 125-tki, a importerzy planowali harmonogramy dostaw i myśleli nad powiększeniem portfolio modelowego. W tegorocznej ofercie Zippa pojawił się efektowny Ravem Lux 125.
To klasyczny chopper - tyle że w formacie mini. Źródłem sił napędowych jest dwucylindrowy silnik o pojemności 125 ccm i mocy 10,6 KM, który potrafi rozpędzić Ravena do 90 km/h.
Klasyczna linia, rozłożysta kierownica i sporych rozmiarów siodło zapowiadają spory komfort. Na dłuższych trasach pasażer doceni fabryczne oparcie. 16-litrowy zbiornik zapewni duży zasięg.
Wytracanie prędkości nie powinno stanowić problemu. Przy przednim kole Ravena zamontowano dwie tarcze, a płyn do zacisków jest tłoczony przewodami w stalowym oplocie. Plus za seryjne gmole - nie tylko dodają charakteru, ale również chronią silnik przed konsekwencjami upadków przy niewielkich prędkościach.
Nawet jeżeli sprzęt będzie cierpiał na typowe dla jednośladów z Chin niedoróbki, cena na poziomie 8999 zł ułatwi przymknięcie oka. Dla porównania dodajmy, że za Junaka M11 125 trzeba zapłacić 8 499 zł.