Zdrowe fotele Opla
80% dorosłej populacji cierpi na sporadyczne, a 1/3 z niej, na chroniczne bóle pleców. Obok klasycznych dolegliwości u osób prowadzących siedzący tryb życia, to właśnie kierowcy – spędzający długi czas za kierownicą – są najbardziej narażeni na ponadprzeciętną ilość problemów z kręgosłupem.
<strong>80% dorosłej populacji cierpi na sporadyczne, a 1/3 z niej, na chroniczne bóle pleców. Obok klasycznych dolegliwości u osób prowadzących siedzący tryb życia, to właśnie kierowcy – spędzający długi czas za kierownicą – są najbardziej narażeni na ponadprzeciętną ilość problemów z kręgosłupem. </strong>
• Certyfikat zgodności AGR na nowe, profilowane fotele Opla Vectry i Signum
• Konstrukcja siedzeń oparta o ścisłe kryteria niezależnych ekspertów
• Inwestycja 75 mln euro w konstrukcję nowych siedzeń Vectry.
Mimo że standardy techniczne w przemyśle motoryzacyjnym są obecnie najwyższe
w historii, tylko nieliczne samochody klasy luksusowej zapewniają optymalną pozycję siedzenia. „Większość siedzeń samochodowych po prostu nie odpowiada wymogom ergonomii.” – twierdzi Ulrich Strauss, dyrektor niezależnej niemieckiej organizacji ekspertów w dziedzinie ergonomii i ortopedii AGR (Akcji na Rzecz Zdrowego Kręgosłupa). Firma Opel należy tu do wyjątków: badania prowadzone przez AGR wykazały, iż pojazdy marki Opel
są już teraz wyposażone w siedzenia i fotele, skonstruowane nie tylko pod katem wygody, lecz także i ergonomii.
Adam Opel AG podjął zdecydowane i poparte poważnymi inwestycjami działania w celu dalszego doskonalenia ergonomii siedzeń i foteli we wszystkich wytwarzanych przezeń pojazdach. Wystarczy tylko wspomnieć, iż nakłady na projekt i produkcję siedzeń dla nowej gamy Vectry – uważanych za najlepsze w swej klasie – wyniosły około 75 milionów euro.
Projektując siedzenia samochodowe, Centrum Techniki Opla (ITDC) kieruje się wskazówkami i zaleceniami AGR. Dotyczą one odpowiedniej wysokości fotela, długości siedziska oraz kątów nachylenia oparcia. AGR zaleca stosowanie regulacji zarówno długości siedzisk foteli, jak i podparcia lędźwiowego, zależnie od wzrostu użytkownika, a także minimalną wysokość oparcia i zagłówka (łącznie 850 mm). Są to parametry zapewniające zoptymalizowaną ergonomicznie pozycję siedzenia kierowcy i pasażerów o różnym
wzroście i wadze.
„Realizacja naszych zamierzeń była możliwa dzięki rozwojowi modularnych systemów siedzeń i taki system znalazł już zastosowanie w nowej gamie Vectry.” – mówi
Andrew Leuchtmann, specjalista ds. projektowania siedzeń w Adam Opel AG.
Przemyślana, „inteligentna” konstrukcja standardowych siedzeń Vecty już odpowiada kryteriom, narzucanym przez AGR. „Siedzenia Vectry w pewnych aspektach przewyższają zalecenia AGR; dotyczy to m.in. wysokości oparć. Tylko dostatecznie wysokie oparcie gwarantuje właściwą pozycję ramion, a jest to warunek niezbędny do prawidłowego ułożenia ciała zgodnie ze znanymi wymogami ergonomii” – mówi dalej Leutchman.
Swe uznanie dla konstruowanych przez Opla siedzeń AGR wyraził, nadając specjalny
i rzadko przyznawany certyfikat zgodności. Nowy, odpowiednio profilowany fotel kierowcy dał początek pierwszej generacji siedzeń Opla, które zasłużyły na rekomendację AGR. Fotele kierowcy certyfikowane przez AGR, będące opcjonalnym wyposażeniem Vectry,
a od jesieni tego roku także Signum, różnią się od standardu obecnie stosowanego
w Vectrze trzema zasadniczymi właściwościami: regulacją podparcia lędźwiowego
w zależności od wzrostu użytkownika, regulacją długości siedziska oraz aktywnym systemem ogrzewania i wentylacji, zwiększającym komfort jazdy.
„Nasze nowe 18-pozycyjne, ogrzewane, wentylowane oraz specjalnie profilowane fotele
są znacznym udoskonaleniem i tak już ergonomicznych, standardowych siedzeń Vectry” – twierdzi Andrew Leuchtmann.
Szef AGR Ulrich Strauss również podkreśla zaangażowanie firmy Opel „jako ważny krok
we właściwym kierunku, szczególnie iż żaden z producentów nie zaproponował dotychczas tak wysokiego standardu siedzeń za cenę dostępną dla szerokiego kręgu użytkowników samochodów.”
<strong>Źródło: General Motors</strong>