Zatankują i umyją za Ciebie auto
Volvo wprowadzi dla wybranych klientów usługę tankowania, mycia bądź innych czynności, które za właściciela wykona specjalny consierge. Program ten, powstały w oparciu o system Volvo On Call, ruszył właśnie w San Francisco.
Na początku program obejmie trzystu właścicieli modeli Volvo XC90 i S90, którzy zamieszkują San Francisco bądź jego najbliższe okolice. Jeśli program się przyjmie, klienci będą z niego zadowoleni, jest szansa, iż rozprzestrzeni się on na inne miasta w Stanach Zjednoczonych. Na razie Szwedzi nie zdradzają, czy w najbliższej przyszłości mają w planach wyjście z tym programem na rynek europejski.
Badania, które przeprowadziło Volvo pokazały, że ponad 70% klientów chciałoby mieć możliwość tankowania samochodu przez taką usługę, 56% klientów chciałoby móc oddawać samochód na okresowy przegląd w systemie door-to-door i 49% badanych życzyłoby sobie dostarczenie auta w wybrane wcześniej miejsce. Wykonanie takich, wydawałoby się, prostych czynności zajmuje tygodniowo nawet po kilka godzin, stąd taki pomysł, by odciążyć w ten sposób kierowców.
Właściciele Volvo, biorący udział w pilotażowym programie, mogą użyć aplikacji, która zidentyfikuje dostępne usługi conscierge w najbliższej okolicy i pomoże je zamówić. Zamówienie jest automatycznie wysyłane do autoryzowanego partnera Volvo, który zajmie się kompleksowo autem.
Aplikacja pozwala na użycie "jednorazowego" cyfrowego kluczyka, który zostaje przypisany do dostawcy usługi. Kiedy usługa zostanie zakończona, samochód zostanie zablokowany, a funkcjonowanie cyfrowego kluczyka zostaje zdezaktywowane. Samochód może zostać zwrócony tam, skąd został zabrany lub może być dostarczony w inne, wyznaczone przez klienta miejsce.