Zastrzyk nowoczesnej technologii - Aprilia RSV4
Egzotyczna, piękna i szybka Aprilia RSV4 doczekała się modernizacji. Odświeżona wersja motocykla zadebiutowała podczas salonu Intermot w Kolonii. Aprilia podkreśla, że nowość jest najszybszą, najmocniejszą i najbezpieczniejszą RSV4, jaka kiedykolwiek powstała.
Głównym punktem programu jest wprowadzenie układu hamulcowego z seryjnym ABS-em. Sterownik systemu może pracować w trybach drogowym, torowym i deszczowym. Podobne programy posiada elektronika sterująca pracą jednostki napędowej.
Standardowym wyposażeniem motocykla będzie Aprilia Performance Ride Control. To elektroniczny „mózg” motocykla, w skład którego wchodzą: Aprilia Traction Control, Aprilia Wheelie Control, Aprilia Launch Control oraz Aprilia Quick Shift. Ostatni z wymienionych pozwala na zmienianie biegów bez używania sprzęgła nawet przy całkowicie otwartych przepustnicach.
RSV4 wprawia w ruch litrowy silnik V4, który rozwija 184 KM przy 12500 obr./min oraz 117 Nm przy 10500 obr./min. Nieznaczny przyrost parametrów – dotychczas oferowana wersja osiągała 179,5 KM i 115 Nm - jest efektem przeprogramowania elektroniki sterującej jednostką napędową oraz wprowadzenia nowego układu wydechowego.
Zmieniony kształt zbiornika paliwa ma zapewnić motocykliście lepsze warunki pracy. Zwiększenie pojemności z 17 do 18,5 litra nieznacznie podniesie zasięg. Zoptymalizowany został również kształt owiewek bocznych. Trafiły tam elementy identyczne ze stosowanymi w wyczynowych RSV4. Ich obecność ma ułatwić jeźdźcowi wyczucie maszyny.