Zapowiedź nowego WRX STI i nie tylko
Zbliżająca się coraz szybszymi krokami wystawa samochodowa w Tokio będzie miejscem kilku ciekawych premier na stoisku Subaru z prototypową zapowiedzią nowej generacji WRX oraz WRX STI na czele.
Dopiero co zakończyły się targi motoryzacyjne we Frankfurcie, a już zbliża się kolejna ważna impreza motoryzacyjna. Podczas wystawy samochodowej w Tokio pierwsze skrzypce odgrywać będą japońskie koncerny, co już znajduje potwierdzenie w pierwszych zapowiedziach nowości szykowanych na te targi. Na stoisku Subaru będzie aż tłoczno z powodu dużej liczby planowych premier.
Z pewnością najciekawiej zapowiada się koncepcyjne Subaru Viziv Performance (Viziv od Vision for Innovation). Ten prototyp stanowi bowiem zapowiedź nowej generacji najszybszego sedana w ofercie japońskiej marki - modelu WRX oraz WRX STI, których premiera rynkowa szykowana jest na 2020 r. Japończycy nie zdradzili jeszcze niestety żadnych szczegółów technicznych na temat tej nowości, a zaprezentowane dwie grafiki nie odkrywają jeszcze wszystkich kart. Na pierwszej możemy zobaczyć jedynie przód konceptu, w którym można znaleźć typowe cechy obecnego języka stylistycznego Subaru (Dynamic x Solid). Druga potwierdza natomiast, że japońska marka nie rezygnuje z nadwozia sedan dla swojego kultowego już w niektórych kręgach modelu.
Nim jednak pojawi się nowa generacja WRX STI, Subaru wprowadzi do oferty limitowaną edycję WRX STI S208. Sporą popularnością cieszyła się specjalna wersja S207, która pojawiła się na rynku kilka lat temu, więc Japończycy postanowili powtórzyć ten manewr. Tak jak poprzednik, również nowa odmiana będzie się różniła od standardowej odmiany nie tylko drobnymi zmianami w nadwoziu oraz wnętrzu auta. Na przykład dach modelu wykonany został z włókien węglowych, co pozwoliło zmniejszyć masę auta, jak i obniżyć jego środek ciężkości. Specjaliści z działu STI zmodyfikowali również zawieszenie. Niestety nie znamy szczegółów odnośnie "serca" tej wersji WRX STI. W poprzedniku dwulitrowy, turbodoładowany silnik generował 323 KM i 431 Nm, co oznacza więcej odpowiednio o 13 KM i 38 Nm od 2,5-litrowego silnika w najnowszej odmianie WRX STI (Type RA). Zła wiadomość jest taka, że powstanie zaledwie 450 sztuk takiej wersji, a najgorsza, że będą one oferowane wyłącznie w Kraju Kwitnącej Wiśni.
Również specjalną i limitowaną wersją i również dostępną wyłącznie w Japonii, będzie BRZ STI Sport. Subaru nie zdradza także i w tym przypadku szczegółów technicznych, jednak w tym przypadku raczej nie będziemy mieli do czynienia z mocniejszym silnikiem, a jedynie z drobnymi zmianami stylistycznymi oraz zmienionym zawieszeniem. Co ciekawe, 100 egzemplarzy, jakie zostaną wyprodukowane, nie trafią do najszybszych klientów. Subaru zamierza zorganizować specjalną loterię, na której nabywcy będą wybierani losowo.
Kolejną nowością będzie Subaru XV Fun Adventure Concept, specjalna wersja, która od standardowych odmian będzie się wyróżniać nowymi detalami stylistycznymi. Z kolei koncepcyjna Impreza Future Sport Concept prezentuje nieco zmienione oblicze, które stało się odrobinę bardziej agresywne. I wreszcie limitowana edycja Outbacka, która otrzymała przede wszystkim liczne akcenty stylistyczne w kabinie.