Zapowiedź elektrycznego SUV-a BMW
Targi w Pekinie dla BMW są miejscem premiery koncepcyjnego jeszcze BMW iX3, czyli średniej wielkości SUV-a z napędem elektrycznym. Nie tylko jednak przed X3 rysuje się elektryczna przyszłość. Bawarczycy zapowiadają bowiem całą gamę swoich modeli, które do napędu będą wykorzystywać energię elektryczną.
Zanim na drogach zobaczymy jednak BMW iX3 miną jeszcze co najmniej trzy lata, gdyż model ten ma się pojawić na rynku w okolicach 2021 r. Przez ten czas inżynierowie BMW będą prowadzić intensywne prace nad technologiami, które będą wykorzystywane w przyszłych modelach submarki BMW i. Przede wszystkim najważniejszą kwestią wydaje się nowa platforma podłogowa, która będzie mogła być wykorzystywana przy produkcji modeli o różnej wielkości, z różnym napędem (na przód, tył i na obie osie), a nawet do różnego typu napędu (spalinowego, hybrydowego bądź elektrycznego).
Wszystkie nowoczesne rozwiązania związane z elektrycznym napędem mają charakteryzować się mniejszymi rozmiarami, mniejszą masą oraz większą elastycznością. Piąta generacja napędu elektrycznego BMW eDrive w nowych modelach bawarskiej marki zacznie pojawiać się już w przyszłej dekadzie, a jego poszczególne elementy będą wytwarzane w Niemczech, USA oraz Chinach, gdzie BMW współpracuje z ramach joint venture z koncernem Brilliance Automotive.
Wracając do pekińskiej nowości bawarskiego koncernu, koncepcyjne iX3 jest napędzane silnikiem elektrycznym generującym 270 KM. Zgodnie z najnowszym standardem WLTP na jednym ładowaniu auto będzie w stanie pokonać dystans ponad 400 km. Odpowiednią do realizacji tego celu ilość energii zapewnić mają baterie o pojemności 70 kWh, które przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 150 kW będzie można naładować do pełna w ok. pół godziny.