Zakłady Opla w Gliwicach „zmieniają polski przemysł”
Ostatnie miesiące to niezwykle udany okres dla zakładów GM Manufacturing Poland, a także dla marki Opel na polskim rynku. 2017 rok rozpoczął się od przyznania tytułu „Tego, który zmienia polski przemysł” dla gliwickiej fabryki Opla.
W uzasadnieniu werdyktu przyznającego tytułu „Tego, który zmienia polski przemysł” podkreślono, że tegoroczni laureaci to ludzie i zespoły menedżerskie w różny sposób realizujący ideę innowacyjności, kreujący nowe wartości w polskiej gospodarce oraz konsekwentni, odpowiedzialni i rzetelni inwestorzy budujący przesłanki wzrostu gospodarczego w Polsce.
- Dziękujemy za nagrodę przede wszystkim w imieniu ponad czterech tysięcy pracowników. General Motors Manufacturing Poland to nie tylko zakłady produkcyjne. To także centrum usług wspólnych oraz centrum inżynierii produkcji. Nasi inżynierowie wspierają także uruchomienia produkcji w innych zakładach w Europie – powiedział Michał Jankowiak, dyrektor finansowy spółki GM Manufacturing Poland, odbierając w imieniu firmy wyróżnienie podczas Forum „Zmieniamy Polski Przemysł”.
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, ponieważ to tytuł dla całego zespołu GM w Polsce. To ważne, bo wspólnie pracujemy na wielu płaszczyznach, rozwijając działalność General Motors w naszym kraju. To wyróżnienie docenia nasze działania w obszarach technologii produkcyjnej i innowacyjności, ale też sprzedaży i marketingu – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny GM Manufacturing Motors.
Przyznane wyróżnienie to ukoronowanie bardzo dobrego okresu dla zakładów GM. Gliwicka fabryka osiągnęła w minionym roku rekordową roczną produkcję w swojej historii, przekraczając poziom 200 tys. wyprodukowanych samochodów. Ponadto, GMMP otrzymał tytuł „Najlepiej zarządzanego projektu 2016” w konkursie Polish Project Excellence Award 2016 za „Wdrożenie i uruchomienie produkcji Opla Astry 5. generacji”, a dyrektor generalny spółki, Andrzej Korpak, otrzymał prestiżową statuetkę Gliwickiego Lwa za realizowanie ambitnej strategii rozwoju przedsiębiorstwa GM Manufacturing Poland.
Nie byłoby może tych sukcesów bez coraz lepszej pozycji marki Opel na polskim, a także europejskim rynku. Niemiecka marka rozpoczęła 2017 rok bardzo mocnym akcentem, najlepszym styczniowym wynikiem sprzedaży w swojej historii w Polsce, czyli od 1991 roku. Cały zeszły rok również zakończył się dla Opla rekordowo, bo najlepszym wynikiem sprzedaży od 16 lat. Łącznie w 2016 roku do polskich klientów trafiło 37 480 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t. Oznacza to 17,5% wzrostu w porównaniu do 2015 r. Opel Astra był liderem w segmencie klientów indywidualnych, a łącznie aż trzy modele Opla znalazły się w pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych aut przez tę grupę klientów.