Zagadka rozwiązana - następca Yeti to Karoq
Jak widać, model Yeti nie pasował do nowej ofensywy modelowej Skody w segmencie SUV-ów, którą zapoczątkował przed rokiem Kodiaq. Stąd decyzja o zmianie nazwy tego modelu. Nowy kompaktowy SUV czeskiej marki będzie się nazywał Karoq.
I tak jak w przypadku modelu Kodiaq, nazwa nowego modelu została zainspirowana również wyspą Kodiak na południowym wybrzeżeu Alaski i jej mieszkańcami. W języku tubylców z plemienia Alutiiq, którzy mieszkają na tej wyspie, na "samochód" mówi się "KAA'RAQ". Pojęcia "RUQ" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo Skody.
Skoda Karoq mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów w stosunku do modelu Yeti przełożyło się na większą ilość miejsca dla wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła), zwiększa przy okazji również stabilność prowadzenia.
W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza. Ciekawostką będzie możliwość indywidualizacji, po raz pierwszy w modelach Skody, wyglądu cyfrowego zestawu wskaźników. System multimedialny będzie posiadał te same nowoczesne funkcje, interfejsy i pojemnościowe ekrany dotykowe, jakie znamy już z innych modeli koncernu Volkswagen.
Na wyposażeniu najnowszej Skody znajdą się m.in. asystent parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy - Emergency Assist.
Gama silnikowa składa się z pięciu jednostek - dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych - w tym czterech nowych. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane z wtryskiem bezpośrednim, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Jednostka 1.5 TSI posiada system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.
Więcej szczegółów na temat Skody Karoq, jak i jej dokładny wygląd, poznamy już 18 maja, kiedy to w Sztokholmie odbędzie się oficjalna premiera nowego SUV-a w gamie czeskiej marki.