Z okazji 100-lecia Mazda zmienia logo?
W 2020 r. minie sto lat od chwili, gdy Jujiro Matsuda założył koncern Mazda. Od 1920 r. logo marki zmieniało się kilkukrotnie i w sposób bardzo zdecydowany, wyrażając przy tym ewolucję wartości i designu marki. Dlatego w tym roku, ze względu na zbliżający się jubileusz Mazdy, jednym z zdań konkursu Mazda Design jest zaprojektowanie nowej wersji logo Mazdy, które będzie stanowić symbol wejścia marki w nową erę projektowania samochodów. Ogłoszenie wyników nastąpi w drugiej połowie maja.
Ruszyła dziesiąta jubileuszowa odsłona konkursu dla projektantów Mazda Design 2019. Hasłem tegorocznej edycji jest „MA” – japońskie pojęcie oznaczające: „przestrzeń pomiędzy”, „odstęp”, „pauzę”. To bezpośrednie nawiązanie do sztuki minimalizmu i refleksyjnego sposobu postrzegania świata. „MA” to czas i przestrzeń na nabranie oddechu i pytania o współczesne poczucie komfortu, harmonii i piękna.
Japońska tradycja i filozofia, mają ogromny wpływ na zasady konstruowania i estetykę samochodów Mazdy.
– Hasło „mniej daje więcej” to dewiza, która przyświeca naszym projektantom w ewolucji języka stylizacji KODO-Dusza Ruchu. Zmierzają oni do tego, żeby usuwać jak najwięcej rozpraszających elementów na rzecz pięknych i prostych kształtów – mówi o stylistyce nowej, przełomowej Mazdy 3 Szymon Sołtysik, PR Manager Mazdy w Polsce. – Nowa Mazda 3 jest inspiracją dla tegorocznej edycji konkursu, bo tym modelem pokazujemy, że można tworzyć piękne samochody poprzez doskonałość samej formy i wykorzystanie światła, unikając w ten sposób nadmiaru ozdobników. Przekłada się to także na wnętrze Nowej Mazdy 3 – chodzi o to, żeby człowiek nie był przytłoczony liczbą ekranów, przycisków, elementów które odwracją jego uwagę. Wewnątrz samochodu musi się znaleźć przestrzeń na nasze skupienie, refleksje i emocje. Bo najważniejsze jest poczucie harmonii z pojazdem, które nazywamy Jinba-Ittai oraz biorąca się z niej przyjemność prowadzenia. Właśnie tak wygląda przepis na samochód idealny według Mazdy.
Oprócz zadania zaprojektowania nowego logo dla Mazdy (kategoria „Znak”) uczestnicy konkursu mogą wykonać jeszcze dwa projekty. Zadanie w kategorii „Człowiek” polega na zaprojektowaniu przedmiotu, który zwiększy komfort życia, poprzez zminimalizowanie nadmiaru bodźców napływających z otoczenia. Zadanie w kategorii „Przestrzeń” polega na zaprojektowaniu obiektu, który swoje piękno i funkcje ujawnia w relacjach przestrzennych ze światłem. Inspiracją mogą być projektanci Mazdy, którzy tak zaprojektowali karoserię nowej Mazdy 3, aby światło nadawało jej niepowtarzalne piękno i dynamikę.
Zgłoszenia oceni jury: Jo Stenuit – Dyrektor Designu Mazda Motor Europe, Tomek Rygalik – jeden z najbardziej znanych polskich designerów, Anna Grużewska – redaktor naczelna magazynu „Czas na Wnętrze”, Edgar Bąk – grafik wielokrotnie nagradzany za identyfikację wizualną, Marcin Rusak i Alicja Patanowska – projektanci, laureaci nagrody Mazda Design Award 2017 i 2018.
Pula nagród dla zwycięzców wynosi 35 tys. złotych. Prace można zgłaszać do 16 kwietnia 2019 r. na stronie www.mazdadesign.pl.
Kontakt: kontakt@mazdadesign.pl
Tel. 22 844 26 26