Z Gliwic będą wyjeżdżać nowe modele. Poznaliśmy właśnie plany Grupy PSA
Obawy pracowników fabryki Opla w Gliwicach, że przejęcie niemieckiej marki przez francuską Grupę PSA może mieć niekorzystny wpływ na dalsze losy fabryki i zatrudnionych w niej pracowników, wydają się bezpodstawne. Właśnie poznaliśmy najnowsze plany francuskiego koncernu dotyczące produkcji nowych modeli w Gliwicach.
Francuski koncern, który jest liderem europejskiego segmentu lekkich samochodów dostawczych, zamierza wzmocnić w nim swój udział i przyspieszyć rozwój także w innych regionach. Dużą rolę do odegrania w tych planach mają także pojazdy dostawcze marek Opel oraz Vauxhall, których kolejne generacje mają być wytwarzane na wspólnej platformie z modelami Peugeota i Citroena, co powinno się przełożyć na zwiększenie efektywności produkcji.
Przejście obu nowych marek w Grupie PSA na współdzielone platformy w segmencie pojazdów dostawczych będzie wymagało dodatkowych mocy produkcyjnych. A już teraz zakład SevelSud (joint-venture koncernów FCA i PSA zlokalizowane w Val di Sangro we Włoszech) na przestrzeni ostatnich trzech lat przekroczył moce produkcyjne dla dużych samochodów dostawczych Peugeota Boxera, Citroëna Jumpera i Fiata Ducato.
Dlatego też władze PSA zdecydowały o zwiększeniu swojej obecności w Gliwicach, aby w pełni wykorzystać pozycję i konkurencyjność tej lokalizacji. Zakład zostanie przekształcony, aby ulokować w nim produkcję lekkich samochodów dostawczych i zaadaptować go do specjalnej platformy przeznaczonej dla dużych vanów. Inwestycja ma na celu zapewnienie zdolności produkcyjnych zakładu, umożliwiających produkcję do 100 000 dużych samochodów dostawczych rocznie.
– Decyzja o uruchomieniu produkcji dużych samochodów dostawczych jest mocnym fundamentem dla przyszłości gliwickiej lokalizacji i jednocześnie dużym wyzwaniem, aby osiągnąć najwyższy poziom wydajności i jakości, który spełni oczekiwania naszych klientów biznesowych – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor gliwickiego zakładu Groupe PSA. – Zademonstrujemy w najbliższych latach zdolność adaptacji naszych procesów do produkcji tego typu samochodów, potwierdzając tym samym pokładane w nas zaufanie.
Wzrost mocy produkcyjnych w segmencie dużych samochodów dostawczych marek Peugeot, Citroen, Opel i Vauxhall, pozwoli grupie zrealizować większą liczbę zamówień z końcem 2021 r. oraz wzmocni pozycję gliwickiej lokalizacji w perspektywie ponad dziesięciu lat.
Nie są znane jeszcze oficjalne plany dotyczące produkcji Astry w Gliwicach. Według niemieckiego dziennika Handelsblatt, decyzja władz PSA może oznaczać, iż produkowana obecnie Astra K będzie ostatnią generacją, jaka wyjeżdża z Gliwic. Kolejne odsłony kompaktowego Opla miałyby być już produkowane w innych fabrykach francusko-niemieckiego koncernu