Z Cinema do Cannes
Mercedes-Benz po raz pierwszy jest jednym ze sponsorów VI edycji konkursu „Z Cinema do Cannes”. Ideą przewodnią konkursu jest promocja młodych i zdolnych polskich aktorek.
<strong>Mercedes-Benz po raz pierwszy jest jednym ze sponsorów VI edycji konkursu „Z Cinema do Cannes”. Ideą przewodnią konkursu jest promocja młodych i zdolnych polskich aktorek. </strong>
W wyniku głosowania czytelników magazynu „Cinema”, „Tele Magazynu”, dwutygodnika „VIVA!” i Jury Konkursu, w skład którego wchodzą wybitne postacie świata filmu i mediów, zostaje wybrana jedna z sześciu kandydatek, która wyjeżdża na Festiwal Filmowy w Cannes. W tym roku na casting do konkursu zgłosiło się ponad trzydzieści młodych aktorek. Dotychczasowe laureatki to: Joanna Brodzik, Aleksandra Nieśpielak, Nina Roguż, Karolina Dryzner i Ewa Hornich.
Wsparcie dla konkursu „Z Cinema do Cannes” przez Mercedes-Benz jest kontynuacją zaangażowania marki we wspieranie najważniejszych wydarzeń filmowych w Polsce. m.in. Festiwalu Filmowego CAMERIMAGE w Łodzi (2001) czy też stała współpraca i pomoc dla Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy w Warszawie. Marka Mercedes-Benz jest coraz częściej obecna w polskim świecie filmu. W bieżącym roku Mercedes-Benz był już po raz drugi sponsorem kolejnej edycji Polskich Nagród Filmowych „Orły”.
Trójramienna gwiazda Mercedes-Benz towarzyszy od lat najważniejszym festiwalom filmowym w Europie, takich jak Festiwal Filmowy w Cannes czy i Festiwal Filmowy w Berlinie (Berlinale). Jako główny sponsor Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie Mercedes-Benz już od pięciu lat zapewnia transport swoimi limuzynami wszystkim gwiazdom filmowym oraz członkom jury Festiwalu i prominentnym gościom. Wśród wożonych sław byli Sean Connery, Kirk Douglas, Catherine Deneuve, Billy Wilder, Sofia Loren, Gregory Peck, Jack Lemmon, Shirley MacLaine i Jeanne Moreau.
„Świat filmu to jakby naturalne środowisko zaangażowania dla marki Mercedes-Benz. Kino jest sztuką, która dociera do ludzi w każdym wieku, stale się rozwija, ma fantastyczną przeszłość i miejmy nadzieję interesującą przyszłość. Mam szczery podziw dla osiągnięć polskiego kina oraz wierzę głęboko że polska sztuka filmowa odegra jeszcze dużą rolę w kinie europejskim” – mówi Nicholas Speeks dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz w Polsce.
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>