Yamaha YZF-R125. Supersport dla początkujących
Początkujący motocykliści mają coraz więcej powodów do radości. Na rynek trafiła Yamaha YZF-R125 przestylizowanymi owiewkami, które nawiązują kształtem do elementów aerodynamicznych znacznie droższej i szybszej Yamahy YZF-R6.
Na tym nie kończą się udoskonalenia jednośladu, na którego siodle mogą zasiąść posiadacze prawa jazdy kategorii A1. Jednym z najbardziej znaczących zmian jest wprowadzenie nowego przedniego zawieszenia. YZF-R125 otrzymał przedni widelec typu upside down, którego zwiększona sztywność zapewnia lepszą stabilność i wyczucie przedniego koła.
W celu poprawy czucia hamulca i zwiększenia siły hamowania, Yamaha wyposażyła model YZF-R125 w radialnie montowany zacisk przedniego hamulca. To jedno z nielicznych rozwiązań tego typu w segmencie. Nowością na 2014 rok są nowe koła ze stopów lekkich. Opony w rozmiarze 100/80-17 i 130/70-17 zaoferują wysoką przyczepność i precyzyjne trzymanie się drogi.
Najmniejszy supersport Yamahy otrzymał też nowy system wtrysku paliwa, który zmniejszył spalanie o 11%. Moc nie uległa zmianie - motocykl został przygotowany z myślą o posiadaczach prawa jazdy kategorii A1, dla którego obowiązuje limit 15 KM.
Jak przystało na maszynę o sportowym charakterze, rolę panelu wskaźników pełni wyświetlacz LCD. W jego centralnej części znalazł się cyfrowy prędkościomierz i słupkowy obrotomierz. Po lewej stronie znajdziemy wyświetlacz temperatury silnika oraz komputer pokładowy, który informuje o prędkości maksymalnej i średniej, zużyciu i ilości paliwa w zbiorniku oraz zasięgu.
Nowa Yamaha YZF-R125 będzie oferowana w kolorach Mat Grey, Anodized Red oraz Race Blu.