Yamaha XVS1300 Custom - cruiser dla wymagających
Nasycenie motocyklowego rynku jest tak duże, że producenci zaczęli poszukiwać nisz. Jedną z nich są maszyny typu Custom – nietuzinkowe i efektowne, a jednak objęte gwarancją i solidnie wykonane.
Fabryczny Custom pojawił się w ofercie Yamahy. Jest nim model XVS1300 Custom. Producent twierdzi, że to prekursor nowego gatunku cruiserów, który łączy fundamentalne cechy klasycznego podwozia choppera z dynamiką chłodzonego cieczą V2.
Sercem japońskiego cruisera jest widlasta „dwójka” o pojemności 1304 ccm. Największą zaletą jednostki napędowej jest wysoki moment obrotowy, który zapewnia ostrą reakcję na gaz, bez względu na obroty i wybrany bieg. Dla poprawy komfortu jazdy silnik został wyposażony w układ wyrównoważający.
Silnik XVS1300 Custom jest chłodzony cieczą, ale konstruktorzy maszyny zamaskowali ten fakt. Rury układu chłodzenia zostały ukryte, natomiast wyeksponowano duże, żebrowane cylindry. Wysoki moment obrotowy jest przekazywany przez pasek zębaty. Jego największymi zaletami jest trwałość, cicha i czysta praca, a także minimum czynności obsługowych.
Charakterystyczną ceną Yamahy XVS1300 Custom jest 40-stopniowy kąt nachylenia główki ramy, Do mocowania przedniego widelca użyto specjalnie zaprojektowanych półek z potrójnymi zaciskami. Duży rozstaw osi i nisko położony środek ciężkości powinny zapewnić stabilne prowadzenie przy każdej prędkości.
Oba błotniki zostały wykonane ze stali. Rozwiązanie na pewno docenią osoby, które zdecydują się na samodzielną modyfikację Yamahy XVS1300 Custom – fabryczne błotniki można ciąć, giąć i spawać.