Yamaha TriCity - trójkołowy pogromca miast
Klasyczne skutery niezbyt dobrze sprawdzają się na wyboistych drogach - koła o niewielkiej średnicy wpadają w większość uskoków nawierzchni. Problem rozwiązano, wprowadzając koła o średnicy przynajmniej 15 cali.
Kolejnym etapem ewolucji miejskich jednośladów są trójkołowce. Dodatkowe koło poprawia stabilność, skraca drogę hamowania i ułatwia jazdę po wyboistych bądź śliskich drogach. Najlepiej znanym miejskim trójkołowcem jest Piaggio MP3. Jeszcze w tym roku do walki o klientów ruszy Yamaha TriCity.
Sercem pojazdu jest czterosuwowy singiel o pojemności 125 ccm. Zapewnia 11 KM przy 9000 obr./min oraz 10,4 Nm przy 5500 obr./min. Niezbyt wiele, ale w stanie gotowości do jazdy Yamaha TriCity waży 152 kg, co pozwala przypuszczać, że dynamika w zakresie 0-70 km/h będzie więcej niż wystarczająca.
Przednie koła są prowadzone przez zawieszenie z technologią Leaning Multi Wheel, która pozwala na pochylanie maszyny w zakrętach. Aby ułatwić codzienną eksploatację, silnik połączono z bezstopniową skrzynią oraz zastosowano zintegrowany układ hamulcowy, który rozdziela siłę hamowania na wszystkie koła.
Yamaha TriCity została zaprezentowana jako pojazd z rocznika modelowego 2015, co oznacza, że pojawi się w salonach w drugiej połowie bieżącego roku. Prognozy mówią, że cena Yamahy TriCity nie powinna przekroczyć 4000 euro.