Yamaha odnotowuje wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2010
W porównaniu z pierwszym kwartałem 2009 roku, który przyniósł straty producentom motocykli, skuterów i quadów na całym świecie, początek tego roku prezentuje się naprawdę kolorowo. Także dla Yamahy.
<p style="text-align: justify;"><span class="wstepniak">W porównaniu z pierwszym kwartałem 2009 roku, który przyniósł straty producentom motocykli, skuterów i quadów na całym świecie, początek tego roku prezentuje się naprawdę kolorowo.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><b><br />
<strong>Yamaha</strong></b> jest kolejnym już <b>producentem</b>, który odnotował <b> wzrost sprzedaży</b> w pierwszym kwartale tego roku. Zysk, jaki stał się jej udziałem, to 80,9 miliona dolarów netto, co daje <b>16% </b>więcej niż w 2009 roku. Rok temu <b>Y</b><b>amaha Motor Company </b>przyniosła 169 milionów dolarów strat. Obecnie, w okresie od stycznia do marca, <b><strong>Yamaha</strong></b> sprzedała 1,6 miliona egzemplarzy swoich <b>pojazdów</b> na całym świecie. Japońska marka nie ma jednak powodów do radości, bowiem dwa największe rynki zbytu wciąż odnotowują spadek sprzedaży: japoński – 14% a amerykański – 57,5%. Największy rynek zbytu, jak łatwo się domyślić, to Azja, gdzie <b><strong>Yamaha</strong></b> sprzedaje prawie 2/3 wyprodukowanych przez siebie <b>motocykli</b>.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Mimo ostrożnego optymizmu, który panuje wśród wszystkich producentów w kwestii ostatniego kryzysu, <b><strong>Yamaha</strong></b> czyni już <a href="http://www.motogen.pl/aktualnosci/biznes/yamaha-zwiekszy-swoj-udzial-w-rynku-indyjskim,art42.html">odważne plany</a> i przewiduje, że np. na rynku amerykańskim uda się jej sprzedać w tym roku 56 tysięcy pojazdów. Piękne plany, ale tylko czas pokaże, czy ich weryfikacja nie będzie bolesna w skutkach.<br />
<br />
</p>
Iza Prochal