XXII Grand Prix FCA Poland Dziennikarzy na Torze Kielce w Miedzianej Górze - Fiat 500X
Po raz dwudziesty drugi 55 dziennikarzy prasy, radia, telewizji i internetu z Polski i Litwy spotkało się w miniony weekend (8-9 maja 2015 r.) na Torze Kielce w Miedzianej Górze, by rywalizować w Grand Prix FCA Poland o tytuły nieoficjalnych Mistrzów Polski w wyścigach samochodowych zarówno w klasyfikacji indywidualnej, jak i drużynowej.
W tym roku dziennikarze ścigali się samochodami Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir o mocy 170 KM (z automatycznymi skrzyniami biegów TCT) i Fiat 500 0,9 TwinAir o mocy 105 KM.
Zawodnicy mieli w ciągu dwóch dni do przejechania 8 odcinków specjalnych po torze wytyczonych przez wiceprezesa Automobilklubu Kieleckiego. W tym roku przy pięknej, słonecznej pogodzie dziennikarze udowodnili, że ich domeną jest nie tylko praca przy użyciu pióra, kamery, mikrofonu czy też komputera, ale również doskonała sportowa rywalizacja na torze wyścigowym, przejeżdżając szybko, ale i bezpiecznie (nie „łapiąc" punktów karnych) wytyczone na torze próby sportowe.
Tegoroczne zawody wzorem tym z lat ubiegłych stały na bardzo wysokim i wyrównanym poziomie. Różnica czasowa pomiędzy pierwszym i czwartym zawodnikiem w klasyfikacji generalnej to niecałe 2 sekundy. Najlepszym, najszybszym dziennikarzem w tej rywalizacji, który najlepiej poradził sobie z próbami, umiejętnie wykorzystując możliwości Alfy Giulietty i Fiata 500 był pan Marcin Matus z tygodnika Auto Świat, który wyprzedził pana Marka Wichra z Gazety Krakowskiej, zwycięzcę Grand Prix z 2005 roku. „Na pudle„ uplasował się pan Adam Mikuła (zwycięzca Grand Prix w latach 2012-2013) z tygodnika Auto Świat, zajmując tym razem trzecie miejsce. Najlepszą dziennikarką w tych zawodach, podobnie jak w roku ubiegłym, była pani Katarzyna Frendl z portalu internetowego Motocaina.PL, pokonując panią Annę Juśkiewicz z Polskiego Radia Katowice oraz panią Annę Lubertowicz-Sztorc. W klasyfikacji drużynowej zwycięskie Puchary Grand Prix FCA Poland zostały wręczone świetnie jeżdżącym w rywalizacji na torze dziennikarzom magazynu Auto Świat, którzy wyprzedzili dziennikarzy z magazynu Auto Motor i Sport, a „brąz" wywalczyli dziennikarze magazynu Top Gear (zwycięzcy w tej klasyfikacji z roku ubiegłego).
Dziennikarze, w wolnych chwilach miedzy startami na torze, mogli spróbować swoich sił w tzw. Próbie Stewarta, gdzie preferowana była jazda płynna, umiejętne operowanie pedałem przyspieszenia - tutaj najlepiej poradził sobie pan Janusz Borkowski z Auto Świat - oraz na symulatorze Formuły 1, na którym najszybciej pokonał okrążenia na wirtualnym torze bolidem Ferrari, pan Piotr Sielicki z portalu Moto.PL
W tym roku po raz pierwszy w GP FCA Poland wystartowało siedmiu debiutantów, a najlepszym wśród Nich był pan Kacper Mucha z Motor Presse Polska. Nagrodzono także dziennikarzy w kategorii "50+" - tutaj bezkonkurencyjnym kierowcą wyścigowym okazał się pan Jacek Bieniaszkiewicz z Polskiego Radia Lublin - a specjalną nagrodę otrzymał pan Andrzej Dąbrowski (kategoria "70+"), który pokonał w klasyfikacji generalnej wielu młodszych kolegów, a podczas pierwszego Grand Prix w 1993 roku pan Andrzej zajął doskonałe trzecie miejsce.
Tak jak w latach ubiegłych nie mogło zabraknąć w Grand Prix dziennikarzy z Litwy, a najlepszy z Nich, pan Leonavicius Dainius w klasyfikacji generalnej zajął 18 miejsce.
Grand Prix FCA Poland to także okazja do zaprezentowania dziennikarzom nowości, które aktualnie wzbogacają ofertę grupy Fiat Chrysler Automobiles na polskim rynku samochodowym. W tym roku była to okazja do zaprezentowania - podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyło 71 dziennikarzy - nowego Fiata 500X.
Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Fiata, nowy Fiat 500X reprezentuje nowy wymiar niepowtarzalnej 500, w którym kultowy styl spotyka się z nowoczesną koncepcją crossovera i dodatkowo z właściwościami terenowymi, zapewnionymi przez wersję najlepiej nadającą się do poruszania w terenie. Fiat 500X to nowy, kompaktowy crossover z rodziny 500, który jest oznaką ewolucji marki oraz technologii, poprzez większą dojrzałość jego „DNA". Piękny i z charakterem, nowy samochód przedstawia nowy wymiar 500, gdzie dojrzały, elegancki i we włoskim stylu „sznyt", niczym haute couture, prezentuje kwintesencję natury Fiata 500X - wygodnego, mocnego samochodu, będącego zawsze w pełnym kontakcie ze światem: to właśnie strona X piękna, to właśnie duch Fiata 500X.
Następca Fiata 500 z 1957 roku - z wyraźnym nawiązaniem stylistycznym do zaokrąglonych świateł i klasycznego logo z chromowanymi „wąsami" na przodzie - nowy crossover Fiat rozszerza familię 500, składającą się z modeli 500, 500C, 500L, 500L Trekking i 500L Living: samochodów bardzo zróżnicowanych pod względem przeznaczenia i charakteru, ale wywodzących się jednak z tych samych korzeni: od kultowego Fiata 500.
Produkowany we Włoszech, w zmodernizowanym zakładzie SATA w Melfi i sprzedawany na ponad 100 rynkach na całym świecie, w tym w USA, nowy Fiat 500X oferowany jest w dwóch różnych wersjach o dwóch różnych charakterach, jednym bardziej „miejskim", drugim idealnym do spędzania wolnego czasu. Wyposażone są w oszczędne silniki wysokoprężne i benzynowe, trzy rodzaje napędu - manualny, automatyczny 9-stopniowy lub automatyczny 6-stopniowy z podwójnym sprzęgłem oraz w konfiguracji z napędem na przód, 4x4 lub napędem na przód z funkcją „Traction Plus".
Fiat 500X to crossover nie tylko ze względu na charakter produktu, ale także, dlatego, że przeznaczony jest dla różnych typów Klientów, różnorodnych pod względem płci, wieku, wymagań i upodobań. W tym sensie znaczek „X" oznacza skrzyżowanie dróg pomiędzy bardzo zróżnicowanymi między sobą segmentami reprezentowanymi przez ludzi młodych i dojrzałych, miłośników piękna i znawców stylu. Osobami dynamicznymi, prowadzącymi aktywne życie towarzyskie, rozwijającymi różne pasje i zainteresowania. To, co ich łączy, to ta sama chęć czerpania przyjemności z jazdy, wyrażania swojej osobowości poprzez wyróżniające wyczucie dobrego smaku. Dla nich wszystkich dzisiaj istnieje jasna i wyczerpująca odpowiedź: Fiat 500X.
Klient ma do dyspozycji dwie wersje 500X: pierwsza, dostępna w wersji wyposażenia Pop, Popstar i Lounge, którą charakteryzują wyróżniające detale stylistyczne, z pewnością podbije serca młodej Klienteli, dynamicznej i wielkomiejskiej. Natomiast druga, dostępna w wersji wyposażenia Cross i Cross Plus, której charakter i wyposażenie są bardziej ukierunkowane na jazdę terenową, to idealna odpowiedź dla miłośników wolnego czasu i zajęć na świeżym powietrzu, którzy jednocześnie nie chcą rezygnować z wyjątkowego stylu Fiata 500X.