Wystawa w Genewie - podsumowanie cz.1
Dwa dni prasowe za nami, wszystkie koncerny odsłoniły już swoje karty, można się więc pokusić o pierwsze podsumowania tegorocznej edycji wystawy samochodowej w Genewie. Przedstawiamy zatem nasz subiektywny nieco, choć staraliśmy się być wyjątkowo obiektywni, ranking najciekawszych premier targów motoryzacyjnych Geneva Motor Show 2017. W pierwszej części najważniejsze nowości, czyli te, które niedługo zawojują europejskie oraz polskie drogi i ulice.
Choć użyliśmy słowa ranking, nie będzie to typowy ranking z przyznanymi miejscami, od najlepszych do najgorszych (bądź na odwrót) modeli. Ciężko bowiem porównać ze sobą dwa różne modele z całkowicie odrębnych segmentów rynkowych, różnych półek cenowych, które mają postawione przed sobą bardzo odmienne cele rynkowe. A gdy do uszeregowania jest kilkanaście takich modeli, zadanie jest praktycznie niewykonalne.
Nasz subiektywny i obiektywny jednocześnie ranking zgodnie z założeniami miał być czymś w rodzaju "Top Ten", ale szybko okazało się, że wybór dziesiątki najciekawszych nowości jest niemożliwy, byśmy nie zostali posądzeni o stronniczość, preferowanie jednych kosztem drugich, że o kimś zapomnieliśmy albo po prostu "że się nie znamy". Zdajemy sobie też sprawę, że wszystkim nie dogodzimy, pojawią się głosy całkowicie odmienne - jeśli zatem macie jakieś inne typy, co powinno się w takim zestawieniu znaleźć, piszcie śmiało w komentarzach.
Alfa Romeo Stelvio
Jeszcze dwa lata temu miejsce w takim rankingu każdy model Alfy Romeo miałby "z urzędu", za sam fakt pojawienia się na takiej wystawie. Jednak po długim okresie marazmu na świat w 2015 r. przyszła Giulia, a pod koniec ubiegłego roku Stelvio. W Los Angeles zaprezentowana została jednak tylko najmocniejsza, 510-konna odmiana Quadrifoglio, a dopiero w Genewie Włosi pokazali całą gamę swojej nowości. Stelvio to pierwszy SUV w ponad 100-letniej historii włoskiej marki i, patrząc na utrzymujące się zainteresowanie tym segmentem rynkowym, wróżymy nowej Alfie spory sukces rynkowy. W ofercie Stelvio, obok wspomnianej wersji Quadrifoglio, znajdą się jeszcze dwulitrowe turbo o mocy 280 KM i dwa diesle o pojemności 2,2 litra o mocy 210 KM i 180 KM. czytaj więcej...
BMW seria 5 Touring (kombi)
W segmencie premium, w każdej niemalże klasie rynkowej, o prymat walczy "wielka trójka" z Niemiec. Nie inaczej jest i w klasie średniej-wyższej wśród aut o nadwoziu kombi. Chyba nie podjęlibyśmy się odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, który z tych modeli jest najlepszy. Z pewnością jednak aspiracje do takiego miana wnosi najnowsze BMW serii 5 Touring. Klasyczna sylwetka dużego kombi z charakterystycznymi detalami dla aut rodem z Bawarii, do tego elegancko wykończone wnętrze, najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa i szeroko pojętej rozrywki oraz uznane jednostki napędowe - z pewnością nowa "piątka" kombi wysoko zawiesiła poprzeczkę. Zobaczymy, co na to konkurencja. czytaj więcej...
DS 7 Crossback
Marka DS po tym, jak opuściła szeregi Citroena, rozwija się dynamicznie i trzeba przyznać, że podąża w dobrym kierunku. Po odświeżeniu trzech pierwszych modeli, które jeszcze pamiętały znaczek Citroena na swoim grillu, przyszedł w końcu czas na całkowitą nowość w gamie. I, co chyba nie jest żadnym zaskoczeniem, czwarty model w gamie jest przedstawicielem świata crossoverów. DS 7 Crossback ma wszystko, co najlepsze może zaoferować obecnie francuski koncern PSA. Ciekawe, czy to wystarczy, by spróbować wedrzeć się do segmentu premium, do którego Francuzi dążą już od pewnego czasu. czytaj więcej...
Hyundai i30 Wagon (kombi)
Nie jest crossoverem, nie aspiruje do miana segmentu premium, a mimo to nie było żadnych wątpliwości, że ten model powinien znaleźć się na naszej liście. Hyundai i30 w odmianie kombi jest jedną z tych genewskich nowości, która będzie podbijać słupki sprzedaży dla swojego koncernu. Praktyczne kompaktowe kombi są bowiem na europejskim rynku wciąż niezwykle popularne - z dużym, ponad 600-litrowym bagażnikiem oraz całą masą przydatnych na co dzień rozwiązań są idealną propozycją dla rodziny, jak i przedstawicieli handlowych. czytaj więcej...
Kia Stinger
Druga południowokoreańska marka do naszego zestawienia trafiła z całkowicie odmienną propozycją. Kia Stinger skierowana jest raczej do tych, którzy oczekują od auta nie praktyczności i funkcjonalności, ale odrobiny szaleństwa. I takie właśnie wydaje się na pierwszy rzut oka to gran turismo, z tylnym napędem (do oferty ma trafić także wersja z napędem na obie osie), z atrakcyjną stylizacją, ciekawymi silnikami i z zapowiedzią świetnych właściwości jezdnych. Warto tylko dodać, że topowa odmiana modelu z 365-konnym silnikiem V6 będzie najszybszym seryjnym modelem w historii tej koreańskiej marki. czytaj więcej...
Mercedes klasa E Cabrio
Gdy mowa jest o pewnym szaleństwie związanym z jazdą samochodem, często na myśl przychodzą kabriolety. Jednak ten kabriolet z gwiazdą na masce takich myśli raczej nie wzbudza. Nowa generacja Klasy E Cabrio to klasyczna limuzyna z materiałowym dachem (zapożyczonym od S-klasy) zdecydowanie o eleganckim charakterze, choć w wariantach AMG wielu kierowców może się zapomnieć. czytaj więcej...
>>>Zobacz galerię z targów Geneva Motor Show<<<
Mitsubishi Eclipse Cross
Nazwa tego modelu z pewnością wzbudzi uśmiech na twarzy niejednego fana sportowych, japońskich modeli. Tyle że w najnowszym wcieleniu, z dopiskiem Cross, nie będziemy mieli do czynienia z coupe, a z crossoverem, który w ofercie Mitsubishi będzie się rozpychał pomiędzy modelami ASX i Outlander. Niewielkim raczej pocieszeniem dla tych fanów będzie fakt, że z trójki wymienionych modeli to właśnie Eclipse Cross będzie się prezentował najbardziej dynamicznie. Co jednak nie zmienia faktu, że Eclipse o takim nadwoziu ma obecnie zdecydowanie większe szanse na sukces rynkowy. czytaj więcej...
Opel Crossland X
Również będzie jednym z trzech SUV-o-crossoverów w ofercie marki. I również będzie tym środkowym. I również zastąpi inny model, choć nie jak w przypadku Mitsubishi - po latach, a będzie bezpośrednim jego następcą. Opel Crossland X wypiera z rynku Merivę, gdyż, zdaniem władz niemieckiego koncernu, segment minivanów nie ma obecnie racji bytu, bo klienci gremialnie przesiadają się do crossoverów. czytaj więcej...
Opel Insignia Grand Sport/Sports Tourer
Opel jest jedyną marką, która w naszym zestawieniu pojawia się dwukrotnie. I nie ma to absolutnie nic wspólnego z ostatnimi decyzjami, dotyczącymi losów tej niemieckiej marki. Po prostu Insignia to ważny model na europejskim rynku i nowa generacja z pewnością będzie się liczyć w walce o najwyższe pozycje w swoim segmencie rynkowym. A skoro zmiana generacyjna Astry przyniosła tak pozytywny efekt, nie ma żadnych przesłanek, by sądzić, że podobnie nie będzie w przypadku flagowego modelu. Tym bardziej, że nowa Insignia w obu wersjach nadwoziowych stała się bardziej atrakcyjna wizualnie, urosła, a przy tym sporo schudła i wciąż zachowała swoje liczne walory praktyczne. czytaj więcej...
Range Rover Velar
Zawsze premiera całkowicie nowego modelu wzbudza sporo emocji. Nie inaczej jest i z nowym Range Roverem, który będzie się plasował pomiędzy Evoque'iem a RR Sportem. Stylistycznie Range Rover Velar nawiązuje do pozostałych modeli brytyjskiej marki, jest wyposażony w liczne nowoczesne technologie, a przy tym nie brak mu typowego dla Brytyjczyków eleganckiego stylu. Zaprezentowane dane techniczne potwierdzają, że modelem tym nie będzie strachu zapuścić się w bardziej niedostępne miejsca, oddalone od cywilizacji. czytaj więcej...
Seat Ibiza
Piąta generacja małego hiszpańskiego modelu z pewnością liczy na powtórzenie sukcesu swoich poprzedników i utrzymanie pozycji najlepiej sprzedającego się Seata. Choć z całą pewnością apetyty są znacznie większe. Nowa Ibiza czerpie całymi garściami z najnowszych osiągnięć grupy Volkswagen, a przy tym ma chyba najciekawszy design wśród małych modeli koncernu. Ciekawostką jest, że Hiszpanie zrezygnowali z wersji 3-drzwiowej oraz kombi, pozostawiając jedynie odmianę pięciodrzwiową. czytaj więcej...
Volkswagen Arteon
Niemiecka marka zyskała całkowicie nowy model, choć tak naprawdę mamy do czynienia ze swego rodzaju następcą modelu CC. Arteon będzie pozycjonowany powyżej Passata i przejmie tym samym pałeczkę flagowego modelu marki z niezwykle przestronnym wnętrzem. Największym jego atutem ma być świeży design nadwozia, nieco odmienny od pozostałych modeli z Wolfsburga i cała masa nowoczesnych rozwiązań technologicznych. czytaj więcej...
Volvo XC60
Po bardzo ciepłym przyjęciu całkowicie odmienionej gamy modeli z rodziny "dziewięćdziesiątek" Volvo wzięło się za zmiany w segmencie o poziom niżej. Na początku mamy nową generację XC60, modelu, który w swoim segmencie rynkowym był w stanie skutecznie rywalizować z niemiecką koalicją SUV-ów. Nowe Volvo XC60 to, w sporym uproszczeniu, pomniejszy klon nowego XC90. Zarówno, jeśli mówimy o stylistyce nadwozia, wykończeniu wnętrza, użytej technologii z zakresu komfortu i bezpieczeństwa oraz jednostek napędowych, jak i pozostałych rozwiązań, mających wpływ na zachowanie auta na drodze. czytaj więcej...