Wysokoprężna hybryda
Peugeot połączył w hybrydowy układ silnik elektryczny i turbodiesla, a potem wpakował to wszystko do crossovera 3008.
Hybrydy są zwykle tworzone na bazie jednostek benzynowych. Peugeot sięgnął po dwulitrowego turbodiesla o mocy 163 KM i połączył go z silnikiem elektrycznym o mocy 37 KM. W tym wypadku połączenie jest tym szczęśliwsze, że 3008 Hybrid4 będzie jedyną wersją 3008 z napędem na wszystkie koła - silnik elektryczny napędza tylną oś.
Układ może pracować w jednym z 4 trybów: Auto, ZEV (tylko napęd elektryczny), 4WD (pracują oba silniki i napędzane są wszystkie koła) orat Sport, w którym samochód ma uzyskiwać maksymalne osiągi i przyspieszać do 100 km/h w 8,8 sekundy. Na razie Peugeot nie podaje bliższych szczegółów technicznych, ale i do pojawienia się auta na drogach zostało jeszcze trochę czasu. Ma to nastąpić wiosną 2011 roku.
(mysz)