Wyścigowe Porsche 911 z całkowicie zmienionym napędem
Powstaje na tej samej linii produkcyjnej co drogowe warianty Porsche 911, jednak w przypadku wyścigowej odmiany 911 GT3 Cup więcej jest różnic niż podobieństw. Zaprezentowana właśnie nowa odmiana na przyszłoroczny sezon może się pochwalić całkowicie zmodyfikowanym układem napędowym.
Porsche 911 GT3 Cup to najpopularniejszy sportowy model serii GT. W najnowszym wydaniu będzie on napędzany zmodernizowaną, 6-cylindrową jednostką wolnossącą o pojemności 4 litrów. Silnik ten otrzymał szereg najnowocześniejszych rozwiązań ze świata motorsportu i będzie generował 485 KM maksymalnej mocy.
W jednostce benzynowej po raz pierwszy wykorzystano napęd rozrządu ze sztywno zamocowanymi dźwigienkami zaworowymi oraz centralny natrysk oleju. Inżynierowie zamontowali także zintegrowany, odśrodkowy filtr oleju, zapobiegający jego spienianiu, oraz znacznie sztywniejszy wał korbowy. Modyfikacje te mają, zdaniem Porsche, zwiększyć trwałość silnika podczas wyczynowej jazdy na torze, a tym samym zmniejszyć koszty utrzymania.
Zmiany stylistyczne 911 GT3 Cup nie tylko mają pozwolić odróżnić nową wersję od poprzedników, ale mają do spełnienia swoją rolę. Nowy przedni zderzak i tylny pas poprawiają siłę docisku, a tym samym zwiększają przyczepność oraz osiągi. Imponujące tylne skrzydło, będące swego rodzaju znakiem rozpoznawczym wyścigowego 911, pochodzi z poprzednika i ma 184 cm szerokości. Bez zmian pozostały również rozmiary kół. Na przedniej osi na jednoczęściowe, 18-calowe obręcze z centralną śrubą założono slicki Michelin o szerokości 270 mm, a z tyłu – 310 mm. Nowe 911 GT3 Cup, dzięki zastosowaniu aluminiowo-stalowo-kompozytowej konstrukcji, waży zaledwie 1200 kg.
Wnętrze, jak w każdej odmianie, podporządkowane zostało jak najwyższemu poziomowi bezpieczeństwa. Zapewnia je w pierwszej kolejności pełna klatka bezpieczeństwa oraz innowacyjny, kubełkowy fotel ze szczególnie wydatnym podparciem w obszarze głowy i ramion. Powiększony według standardów FIA luk ratunkowy w dachu ułatwia udzielenie pomocy w razie wypadku.
Nowe Porsche 911 GT3 Cup będzie startować w sezonie 2017 - początkowo wyłącznie w pucharze Porsche Mobil 1 Supercup, którego wyścigi odbywają się równolegle do Grand Prix Formuły 1, a także w pucharach Porsche Carrera Cup Deutschland oraz w niektórych seriach na kontynencie amerykańskim. Od 2018 r. ma być oferowany również dla innych pucharowych markowych.