Wyścigowa Mazda 6 z silnikiem Diesla pod maską
Jeśli producent chce przekonać klientów do jakiejś nowości, bardzo często pokazuje to np. na torze podczas wyścigu lub przynajmniej na pokazowym przejeździe. Obecnie silniki Diesla w wyścigach nie są niczym nadzwyczajnym, ale przekonanie Amerykanów do tego typu jednostek jest ciągle trudne. Jak poradziła sobie z tym Mazda? Wystawiła wyścigową wersję modelu 6 w wyścigach Grand-Am.
W przyszłym roku, razem z premierą nowej Mazdy 6 na rynku w Stanach Zjednoczonych, pod maską której zagości nowy silnik 2,2-litra Skyactiv-D, zadebiutuje również wyścigowa wersja modelu, która będzie startować w serii wyścigów Grand-Am w sezonie 2013.
Wyścigowa Mazda 6 Skyactiv-D, która została pokazana jak na razie tylko na grafice, zadebiutuje już podczas długodystansowego wyścigu Rolex 24, który odbędzie się w styczniu przyszłego roku w dniach 26-27 na torze Daytona Beach na Florydzie.
To będzie pierwszy raz, gdy jakikolwiek samochód z silnikiem Diesla pojedzie w długodystansowym wyścigu Rolex 24. Wiadomość ta wypłynęła podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles - Mazda wystawia na swoim stanowisku model 6 po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych.
"Już od wielu miesięcy chcieliśmy wyjawić tą wiadomość, ale musieliśmy poczekać do momentu, w którym produkcyjna wersja zostanie zaprezentowana." - powiedział John Doonan, dyrektor oddziału sportu w Mazdzie.
"Jesteśmy szczęśliwi z tego, że silnik spełnia wszystkie możliwe restrykcje i regulacje. Oznacza to, że będziemy dysponować mocą ponad 400 KM przez około 50 godzin, co w zupełności wystarczy. Ponadto zastosowano bardzo dużo produkcyjnych części Mazdy. Nie jest to czysto wyścigowa jednostka - blok silnika jest standardowy." - dodał John Doonan.