Wyniki sprzedaży SEATa w roku 2002
Rekordowy udział SEATa w rynku na poziomie 3,32 %. Od początku działalności przedano ponad 80.000 SEAT-ów na rynku polskim.
<strong>
Rekordowy udział SEATa w rynku na poziomie 3,32 %. Od początku działalności przedano ponad 80.000 SEAT-ów na rynku polskim.
</strong>
Rynek nowych samochodów osobowych w 2002 roku ukształtował się na poziomie 308 158 samochodów, odnotowując spadek w stosunku do roku 2001 w wysokości 5,83 %.
Iberia Motor Company S.A., generalny importer samochodów marki SEAT odnotowała sprzedaż nowych samochodów na poziomie 10 535 ( z czego 10 234 stanowiły samochody osobowe, a 301 sztuk to samochody dostawcze ), osiągając wzrost w stosunku do roku ubiegłego o 0,1 %.
Jednocześnie SEAT osiągnął rekordowe wyniki, jeśli chodzi o udział w rynku za cały rok 2002, który wyniósł 3,32 %, co stanowiło znaczący wzrost w stosunku do roku 2001, kiedy jego poziom wyniósł 3,14 %.
Rok 2002 przyniósł również kolejne rekordy sprzedaży. Sprzedany został bowiem 40-tysięczny SEAT Cordoba, a całkowita sprzedaż SEAT-a w Polsce, od początku działalności na tym rynku przekroczyła liczbę 80.000 aut.
Najlepiej sprzedającym się modelem w grupie aut SEAT-a na rynku polskim pozostał SEAT Cordoba, którego sprzedaż osiągnęła poziom 3720 samochodów. Na drugim miejscu znalazł się SEAT Ibiza z liczbą 3234, którego wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku spowodowany był niewątpliwie wprowadzeniem nowego modelu tego auta – Nowych SEAT-ów Ibiza sprzedano bowiem 1808 szt., przy czym sprzedaż tego modelu rozpoczęła się dopiero od połowy roku. Na trzecim miejscu uplasował się SEAT Leon, który aż dwukrotnie zwiększył swoją sprzedaż uzyskując liczbę 1606 sztuk. Następne miejsce zajął SEAT Toledo, którego sprzedano 1347 szt. oraz SEAT Alhambra, na rekordowym poziomie 325 aut.
Uzyskanie tak znakomitych wyników sprzedaży, było możliwe przez intensyfikację działań we wszystkich sferach działalności. Szczególny nacisk kładziony był na bezpieczeństwo i komfort, przy jednoczesnej rozsądnej cenie. Oprócz Nowego SEAT-a Ibiza, w standardzie wyposażonego w 2 poduszki powietrzne i ABS, który w testach zderzeniowych EURO NCAP uzyskał rewelacyjną czterogwiazdkową ocenę, pojawiły się również modele specjalne, takie jak SEAT Leon Spirit - niezwykle bogato wyposażony model, oferujący między innymi 4 poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie regulowane szyby przednie, klimatyzację manualną i wiele innych udogodnień przy bardzo atrakcyjnej cenie, oraz Model Specjalny SEAT-a Toledo w rewelacyjnej cenie, poniżej 50 tysięcy zł. Dodatkowo ofertę SEAT-a wzbogacały liczne promocje polegające na oferowaniu Klientom pakietów ubezpieczeniowych w cenie samochodu, dodatkowego wyposażenia w postaci opon zimowych, jak również niezwykle atrakcyjnych rabatów kwotowych.
Jako zapowiedź intensywnych działań mających na celu zaspokajanie potrzeb Klientów, wraz z początkiem 2003 roku, zostały wprowadzone w sieci sprzedaży SEAT-a, dwie niezwykle ważne innowacje – program SEAT Assistant 24h, dający użytkownikowi poczucie jeszcze większego bezpieczeństwa oraz przedłużona została do 2 lat gwarancja na samochody marki SEAT. Obie te zmiany na pewno nie pozostaną bez znaczenia dla wyników sprzedaży SEAT-a, gdyż coraz więcej Klientów stawia na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Duże oczekiwania kierowane są również w stronę Nowego SEAT-a Cordoba, którego poprzednik cieszył się w Polsce ogromną popularnością. Nowy model Cordoby to auto całkowicie nowe, zmienione, większe i bardziej komfortowe a jednocześnie przystępne cenowo i konkurencyjne w stosunku do innych modeli z segmentu. Dlatego też SEAT wiąże z nim duże nadzieje, spodziewając się dobrego przyjęcia ze strony rynku.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company</strong>