Wyniki sprzedaży SEAT-a
SEAT ponownie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek na rynku polskim
<strong>SEAT ponownie w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek na rynku polskim</strong>
Jak wskazują pierwsze prognozy, w kwietniu br. rynek nowych samochodów osobowych odnotował po raz pierwszy w tym roku miesięczną sprzedaż powyżej 30.000 sztuk co stanowi 21,2 % wzrost w stosunku do tego samego miesiąca w roku ubiegłym. Analogicznie, 14,38 % wzrost odnotowała całkowita sprzedaż od początku 2003 roku do końca kwietnia i wyniosła ona 112.863 sztuki.
W tym samy okresie firma Iberia Motor Company S.A. będąca Generalnym Importerem samochodów marki SEAT osiągnęła rekordowy wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych na poziomie 4.017 co oznacza wzrost w stosunku do roku ubiegłego o 34,66 %. Tym samym SEAT, według wstępnych prognoz, powraca do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się marek na rynku polskim.
Jednocześnie SEAT osiągnął rekordowe wyniki, jeśli chodzi o sprzedaż w miesiącu kwietniu. Odbiorców znalazło 1431 aut osobowych ( wart odnotowania jest fakt, iż całkowita sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych wyniosła 1472 ), co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego miesiąca z roku 2002 o 58,3 %.
Do końca kwietnia 2003r. najlepiej sprzedającym się modelem w grupie aut SEAT-a była Ibiza, której sprzedaż osiągnęła poziom 1531 sztuk. Na drugim miejscu znalazł się SEAT Cordoba z liczbą 1250 aut, trzecie miejsce zajął SEAT Leon, którego sprzedano 629 sztuk. Następnie uplasował się SEAT Toledo ze sprzedażą na poziomie 499 sztuk , SEAT Inca – 119 sztuk oraz SEAT Alhambra na poziomie 108 aut. Pierwsze miejsce w rankingu SEATa na rynku polskim dla nowej Ibizy to sytuacja nietypowa dla marki – zwykle tą pozycję zajmowała Cordoba. Jest to z pewnością potwierdzenie dużego sukcesu rynkowego nowej Ibizy, co nie znaczy, że z końcem roku sytuacja się nie zmieni, do wyścigu ruszyła już przecież nowa Cordoba.
Uzyskanie znakomitych wyników sprzedaży, było możliwe przez intensyfikację działań we wszystkich sferach działalności. Nowo wprowadzone modele SEAT-a - Ibiza i Cordoba, jak się wcześniej spodziewano, poprzez wysoką jakość, niezawodność i sportową stylistykę, wzbudzają wiele pozytywnych emocji, przyciągając Klientów do Salonów. Dodatkowo Klienci zachęcani są bardzo atrakcyjnymi warunkami zakupu aut, obecnie z pewnością najnowszy produkt promocyjny SEATa czyli „kredyt ubezpieczony od bezrobocia i następstw nieszczęśliwych wypadków” spotka się także z dużym zainteresowaniem rynku.
<strong>Źródło: Iberia Motor Company</strong>