Wyniki sprzedaży Nissana w sierpniu 2003 roku
Wzrost sprzedaży Nissana był w sierpniu wyższy niż dynamika rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż Nissana w Polsce po 8 miesiącach 2003 roku wzrosła o 14,4 % w porównaniu do tego samego okresu 2002 roku.
<p class="maintext"><strong>Wzrost sprzedaży Nissana był w sierpniu wyższy niż dynamika rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż Nissana w Polsce po 8 miesiącach 2003 roku wzrosła o 14,4 % w porównaniu do tego samego okresu 2002 roku, podczas gdy dynamika sprzedaży na polskim rynku motoryzacyjnym ogółem wyniosła w tym samym okresie 10,5 %.</strong>
Fakt ten spowodował również wzrost udziału Nissana w polskim rynku, który w okresie styczeń-sierpień 2002 wyniósł 2,32 % natomiast w analogicznym okresie roku bieżącego wzrósł do 2,40 %.
Wśród samochodów osobowych nieustającą popularnością cieszy się Nissan Micra. Duży przyrost sprzedaży odnotował model Almera Tino, którego sprzedaż wzrosła o 270 % w porównaniu do sierpnia 2002 roku.
Najlepiej wśród modeli terenowych sprzedawały się X-TRAIL i Pickup. Sprzedaż X-TRAIL’a od początku 2003 roku wzrosła o 68,75 % w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Nissan Pickup w okresie styczeń – sierpień 2003 roku odnotował wzrost sprzedaży o 44,26 % w porównaniu do tego samego okresu 2002 roku.
Także w porównaniu z innymi krajami Europy sierpniowa sprzedaż Nissana na rynku polskim przedstawia się korzystnie.
Dotyczy to w szczególności modelu Nissan Almera. Ogółem w Polsce sprzedano 186 egzemplarzy Almery hatchback, co oznacza, że wśród 31 europejskich rynków Nissana zajęliśmy 4 miejsce. Sprzedanych 116 sztuk Almery sedan zapewniło nam 5 miejsce w Europie. W okresie od stycznia do sierpnia 2003 roku sprzedaż Almery hatchback wyniosła w Polsce 1 860 sztuk (5 miejsce w Europie). Wysokie, 6 miejsce zajęliśmy również pod względem sprzedaży modelu Almera sedan w ciągu pierwszych 8 miesięcy 2003 roku.
<strong>Źródło: Nissan Poland Ltd. Sp. z o.o.</strong>