Wszystkopalący prototyp
Prototypowy Jaguar ma więcej silników niż kół i może wykorzystywać każde stosowane w kołowym transporcie paliwo.
Jaguar C-X75 prawdziwy majstersztyk - ma 6 silników. Cztery są elektryczne. To podstawa napędu, każdy porusza jedno koło. Pozostałe dwa to palące wszystkie wymienione paliwa silniki turbinospalinowe o mocy 96 KM każdy, umieszczone za siedzeniami. Mają one zapewniać energię dla silników elektrycznych. W akumulatorach jest prądu na 110 km. Doładowanie ich z sieci elektrycznej zajmuje 6 godzin. Dzięki turbinospalinowym silnikom zasięg samochodu rośnie do 900 km.
Każdy z elektrycznych silników waży 50 kg i daje moc 195 KM, a ich maksymalny moment obrotowy to w sumie 1600 Nm. Ważące 1350 kg auto osiąga 100 km/h w 3,5 sekundy, a 300 km/h w 15,7 sekundy, a więc szybciej niż Bugatti Veyron. Maksymalna prędkość to 330 km/h.
Jaguar na razie nie planuje go produkować, ale określa ten samochód jako kolebkę samochodów przyszłości. Pewnie więc coś z niego trafi do produkcji.
(mysz)