WSBK na torze w Misano - kolejny dublet Biaggiego
Italia świętuje! Włoski kierowca Max Biaggi na włoskim torze, jadąc włoskim motocyklem, po raz czwarty zdobył podwójne zwycięstwo w WSBK!
<p style="text-align: justify;"><span class="wstepniak">Italia świętuje! Włoski kierowca <strong>Max Biaggi</strong> na włoskim torze, jadąc włoskim motocyklem, po raz czwarty zdobył podwójne zwycięstwo w <strong>WSBK</strong>!</span></p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Zmagania w Misano rozpoczęły się od niemałej niespodzianki. Superpole wywalczył <b>Troy Corser </b>na <b><strong>BMW</strong> S1000RR</b>. Dla Australijczyka jest to już 43. superpole w karierze, jednak przejdzie ono do historii jako pierwsze dla <b><strong>BMW</strong></b> w wyścigach <strong>WSBK</strong>!<br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><span class="srodtytul">Wyścig 1</span><br />
Przez większość dystansu na prowadzeniu utrzymywał się <b>Troy Corser </b>na swoim <b><strong>BMW</strong></b>. Dopiero dziewięć kółek przed metą Australijczyk musiał uznać wyższość <b>Maxa Biaggiego</b>, który jechał po kolejne zwycięstwo w swojej karierze. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;">Na trzecim miejscu znajdował się natomiast <b>Carlos Checka</b>, dosiadający <b><strong>Ducati</strong></b>. Hiszpański zawodnik długo utrzymywał tę właśnie pozycję, wyczekując najodpowiedniejszego momentu na atak. W końcu i on wyprzedził Corsera, spychając go z drugiej pozycji. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><b>Checka </b>od razu po tym udanym manewrze zaczął naciskać na Biaggiego. Rzymianin jednak nie dał się sprowokować. Nie popełnił błędu i jako pierwszy przekroczył linię mety. <b><strong>Ducati</strong></b> Carlosa pojawiło się na finiszu nieco ponad 0,3 s za Aprilią. <b>Corser </b>natomiast stracił do poprzedzającego go zawodnika niecałe 3 s. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><b>Wyniki 1 wyścigu (pierwsze 15 miejsc):</b><br />
1. M. BIAGGI ITA <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory 24 1'36.720 <br />
2. C. CHECA ESP Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R 24 0.387<br />
3. T. CORSER AUS <strong>BMW</strong> Motorrad Motorsport <strong>BMW</strong> S1000 RR 24 0.822 <br />
4. M. FABRIZIO ITA <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R 24 4.911<br />
5. S. GUINTOLI FRA Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 24 5.916 <br />
6. L. CAMIER GBR <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory 24 8.658 <br />
7. N. HAGA JPN <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R 24 11.872 <br />
8. L. HASLAM GBR Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 24 11.907 <br />
9. S. BYRNE GBR Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R 24 16.490 <br />
10. J. TOSELAND GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1 24 18.458 <br />
11. L. SCASSA ITA Supersonic Racing Team <strong>Ducati</strong> 1098R 24 18.646 <br />
12. L. LANZI ITA DFX Corse <strong>Ducati</strong> 1098R 24 19.315<br />
13. J. REA GBR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 24 25.405 <br />
14. M. NEUKIRCHNER GER HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 24 31.671 <br />
15. T. SYKES GBR Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R 24 39.658 <br />
<br />
<span class="srodtytul">Wyścig 2</span><br />
Podczas drugiego wyścigu spod świateł najlepiej wyszedł <b>Biaggi</b>. Jednak jego prowadzenie nie trwało długo. Szybko bowiem został wyprzedzony zarówno przez <b>Troya Corsera</b>, jak i <b>Carlosa Checa</b>, a na kolejnej cyrkulacji przez <b>Fabrizio</b>. Włoski zawodnik nie poprzestał jednak na zepchnięciu <b>Biaggiego</b>; wkrótce pokonał również Checkę. </p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Wtedy właśnie rozpoczął się dramat Carlosa. Kierowcę <b>Althea Racing</b> wyprzedził <b>Biaggi</b>, <b>Hasam</b> i <b>Cal Cruthlow</b>, spychając Checke na szóstą pozycję. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;">Fantastycznie jechał natomiast <b>Fabrizio</b>. Najwyraźniej doping włoskich kibiców dodawał mu skrzydeł, bo udało mu się nawet na chwilę przejąć od Corsera prowadzenie w wyścigu. Nie nacieszył się nim jednak długo, gdyż za nim podążał <b>Biaggi</b>. Rzymianin najpierw wyprzedził <b><strong>BMW</strong></b>, a potem przejął pozycję lidera, której już nie oddał do końca wyścigu. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;">Walka o drugie miejsce rozegrała się między Fabrizio a Haslamem. Ostatecznie jednak <b><strong>Ducati</strong></b> wylądowało na najniższym stopniu podium. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;">Mimo rewelacyjnego pierwszego wyścigu i doskonałej dyspozycji na początku drugich zmagań, <b>Troy Corser</b> spadł na dziesiątą pozycję. <br />
<b> </b></p>
<p style="text-align: justify;"><b>Wyniki 2 wyścigu (pierwsze 15 miejsc):</b><br />
1. M. BIAGGI ITA <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory 24 1'36.589<br />
2. L. HASLAM GBR Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 24 4.095<br />
3. M. FABRIZIO ITA <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R 24 4.631 <br />
4. C. CRUTCHLOW GBR Yamaha Sterilgarda Team Yamaha YZF R1 24 5.014 <br />
5. C. CHECA ESP Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R 24 6.256 <br />
6. S. GUINTOLI FRA Team Suzuki Alstare Suzuki GSX-R1000 24 7.677 <br />
7. S. BYRNE GBR Althea Racing <strong>Ducati</strong> 1098R 24 10.144 <br />
8. L. SCASSA ITA Supersonic Racing Team <strong>Ducati</strong> 1098R 24 10.942 <br />
9. N. HAGA JPN <strong>Ducati</strong> Xerox Team <strong>Ducati</strong> 1098R 24 13.640 <br />
10. T. CORSER AUS <strong>BMW</strong> Motorrad Motorsport <strong>BMW</strong> S1000 RR 24 16.279<br />
11. L. CAMIER GBR <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing <strong>Aprilia</strong> RSV4 Factory 24 17.799 <br />
12. J. REA GBR HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 24 22.793 <br />
13. L. LANZI ITA DFX Corse <strong>Ducati</strong> 1098R 24 24.131 <br />
14. M. NEUKIRCHNER GER HANNspree Ten Kate Honda Honda CBR1000RR 24 28.212 <br />
15. C. VERMEULEN AUS Kawasaki Racing Team Kawasaki ZX 10R 24 36.551<br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><span class="srodtytul">Supersport</span><br />
Najlepiej spod świateł wyszedł <b>Michael Pirro</b>, jednak miał pecha i szlif po asfalcie przekreślił jego plany na dobry wynik podczas tego wyścigu. Na czele stawki jechał <b>Eugene Lavety</b>, który nie oddał prowadzenia i jako pierwszy przeciął linię mety. Podium tego dnia uzupełnili kolejno: <b>Joan Lascorz</b> i <b>Kenan Sofuoglu</b>, który mocno walczył o drugie miejsce. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><span class="srodtytul">Superstock 1000</span><br />
Podczas tego wyścigu nie było zaskoczenia. Po raz szósty z rzędu na najwyższym stopniu podium zobaczyliśmy <b>Ayrtona Badoviniego</b>, który dzięki temu ma już ogromną przewagę w klasyfikacji generalnej nad drugim <b>Maximem Bergerem</b>. W tej klasie zobaczyliśmy również dwóch Polaków. <b>Marcin Walkowiak </b>był 21. (na trzydziestu startujących zawodników), natomiast <b>Mateusz Stokłosa</b> przejechał metę na 26. miejscu. <br />
<br />
</p>
Ania Jędrasiak