WSBK na torze w Assen - podwójne zwycięstwo dla Jonathana Rea
Po raz pierwszy w karierze Jonathan Rea zdołał wygrać oba wyścigi i to on był główną gwiazdą zawodów w niedzielę. Assen to "domowy" tor zawodników startujących w barwach Ten Kate Honda, więc dobra postawa zespołu nie powinna dziwić.
<p style="text-align: justify;"><span class="wstepniak">Po raz pierwszy w karierze <strong>Jonathan Rea</strong> zdołał wygrać oba wyścigi i to on był główną gwiazdą zawodów w niedzielę. <strong>Assen</strong> to "domowy" tor zawodników startujących w barwach <strong>Ten Kate Honda</strong>, więc dobra postawa zespołu nie powinna dziwić. </span><br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><span class="srodtytul">Wyścig I </span><br />
Start do pierwszego wyścigu okazał się nie najlepszy dla lidera generalki. <b>Leon Haslam</b> zaczął zmagania wręcz fatalnie i już po czterech okrążeniach, na skutek błędu podczas pokonywania szykany, spadł poza pierwszą dziesiątkę. Zamiast niego na czele stawki ruszył <b>Corser</b>, a z nim <b><strong>Leon Camier</strong></b>, <b>Johny Rea</b> i <b>Jakub Smrz</b>.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
W międzyczasie z wyścigiem pożegnał się <b>Max Neukirchner</b>. Widać, że <b>zawodnik </b>nie może dojść do siebie po zeszłorocznej kontuzji. Na czoło stawki zaczął przebijać się natomiast <b>James Toseland</b>, któremu udało się wskoczyć na czwarte miejsce. Za jego plecami o kolejne lokaty walczyli natomiast <b><strong>Carlos Checa</strong></b> i <b>Max Biaggi</b>. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;">Z każdym okrążeniem <b>Corser </b>i <b>Smrz </b>słabli. Czechowi bardzo ciężko było utrzymać tempo narzucone przez czołówkę. <b>Troy </b>radził sobie nieco lepiej, ale musiał ustąpić pola. Na osiemnastym okrążeniu zobaczyliśmy chwilową zmianę lidera wyścigu. <b>Toseland </b>wcisnął się pod łokieć <b>Jonathanowi Rea</b>. Ten jednak nie pozostał mu dłużny – szybko odzyskał stracone miejsce i nie oddał go do samej mety. <b>Toseland </b>musiał teraz odpierać goniącego i atakującego go zaciekle Camiera. Ostatecznie Leon musiał zadowolić się trzecią lokatą. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;">Ze swojego niedzielnego występu bardzo zadowolony powinien być <b>Corser</b>, którego piąte miejsce jest najlepszym, jakie udało się zająć<b> <strong>BMW</strong> </b>w Superikach. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><b>Wyniki I wyścigu:</b><br />
1. <strong>Jonathan Rea</strong> – GBR – <strong>Ten Kate Honda</strong> CBR1000RR <br />
2. James Toseland – GBR – Yamaha Sterilgarda YZF R1 <br />
3. <strong>Leon Camier</strong> – GBR <span style="font-weight: bold;">– </span><strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing RSV4<br />
4. <strong>Carlos Checa</strong> – ESP – Althea <strong>Ducati</strong> 1198 <br />
5. Troy Corser – AUS – <strong>BMW</strong> Motorrad S1000RR <br />
6. Max Biaggi – ITA – <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing RSV4 <br />
7. Jakub Smrz – CZE – PATA B&G Racing <strong>Ducati</strong> 1198 <br />
8. Cal Crutchlow – GBR – Yamaha Sterilgarda YZF R1 <br />
9. Shane Byrne – GBR – Althea <strong>Ducati</strong> 1198 <br />
10. Noriyuki Haga – JPN <span style="font-weight: bold;">– </span><strong>Ducati</strong> Xerox 1198 <br />
11. Leon Haslam – GBR – Alstare Suzuki GSX-R1000 <br />
12. Tom Sykes – GBR – Kawasaki SRT ZX-10R <br />
13. Michel Fabrizio – ITA – <strong>Ducati</strong> Xerox 1198 <br />
14. Sylvain Guintoli – FRA – Alstare Suzuki GSX-R1000 <br />
15. Luca Scassa – ITA – Team Supersonic <strong>Ducati</strong> 1198<br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><span class="srodtytul">Wyścig II</span><br />
Drugi wyścig zaczął się bardzo podobnie do pierwszego. Na czele stawki zobaczyliśmy <b>Corsera</b>, <b>Rea</b> i <b>Camiera</b>.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Bardzo pechowe dla zawodników okazało się szóste okrążenie. Aż trzech startujących pożegnało się wtedy z wyścigiem. <b>Tom Sykes</b> na <b>Kawasaki</b> oraz <b>Lorenzo Lanzi</b> na <b><strong>Ducati</strong></b> ulegli wypadkom i nie udało się im powrócić na nitkę toru. Natomiast <b>Noriyuki Haga</b>, na skutek problemów z <b>motocyklem</b>, został zmuszony do zjechania do boksów.</p>
<p style="text-align: justify;"><br />
Ze zmniejszającą się liczbą okrążeń do mety rywalizacja między zawodnikami przybierała na sile. <b>Haslam </b>i <b>Rea </b>podczas jednego okrążenia kilkakrotnie zmieniali się na pozycji lidera. Podobnie jak w pierwszym starciu, za plecy czołówki wcisnął <b>James Toseland</b>, a za nim ostro jechał <b>Camier</b>. Brytyjczyk jednak przesadził z zaciętymi atakami. Podczas przedostatniego okrążenia zahaczył o pobocze, co skończyło się potężnym dzwonem i doprowadzeniem motocykla do ruiny. Na szczęście, <b>wypadek </b>tylko wyglądał groźnie, a <b>Camier</b> o własnych siłach zeszedł z toru.</p>
<div style="page-break-after: always;"><span style="display: none;"> </span></div>
<p style="text-align: justify;">Po wypadku Camiera Toseland nie miał szansy odpocząć. Do walki o najniższy stopień na podium włączył się bowiem <b>Biaggi</b>. James jednak nie uległ i to on stanął na pudle. Ostatecznie na pierwszym miejscu ponownie znalazł się <b>Rea</b>, a za nim na metę wpadł <b>Haslam</b>.</p>
<br />
<p style="text-align: justify;"><b>Wyniki II wyścigu:</b><br />
1. <strong>Jonathan Rea</strong> – GBR – <strong>Ten Kate Honda</strong> CBR1000RR <br />
2. Leon Haslam – GBR – Alstare Suzuki GSX-R1000 <br />
3. James Toseland – GBR – Yamaha Sterilgarda YZF R1 <br />
4. Max Biaggi – ITA – <strong>Aprilia</strong> Alitalia Racing RSV4 <br />
5. Troy Corser – AUS – <strong>BMW</strong> Motorrad S1000RR <br />
6. <strong>Carlos Checa</strong> – ESP – Althea <strong>Ducati</strong> 1198 <br />
7. Jakub Smrz – CZE – PATA B&G Racing <strong>Ducati</strong> 1198 <br />
8. Shane Byrne – GBR – Althea <strong>Ducati</strong> 1198 <br />
9. Max Neukirchner – GER – <strong>Ten Kate Honda</strong> CBR1000RR <br />
10. Ruben Xaus – ESP – <strong>BMW</strong> – Motorrad S1000RR <br />
11. Luca Scassa – ITA – Team Supersonic <strong>Ducati</strong> 1198 <br />
12. Michel Fabrizio – ITA – <strong>Ducati</strong> Xerox 1198 <br />
13. Sylvain Guintoli – FRA – Alstare Suzuki GSX-R1000 <br />
14. Chris Vermeulen – AUS – Kawasaki SRT ZX-10R <br />
15. Matteo Baiocco – ITA – Team Pedercini Kawasaki ZX-10R</p>
<p> </p>
<p style="text-align: justify;"><span class="srodtytul">Supersport</span><br />
Wszystkie kwalifikacje, sesje treningowe i start należały do <b>Kenan Sofuoglu</b>. <b>Wyścig </b>wygrał jednak <b><strong>Eugene Laverty</strong></b>, który razem z <b>Joanem Lascorzem</b> mocno atakował lidera. Na trzecim okrążeniu udało im się zepchnąć tureckiego zawodnika na trzecią pozycję, którą ten utrzymał do końca wyścigu. Prowadzących mocno gonił <b>Fabien Foret</b>. Musiał jednak szybko zapomnieć o przebiciu się na czoło stawki, kiedy w jego motocyklu doszło do usterki uniemożliwiającej mu dalsze ściganie się tego dnia. Oprócz niego pechowy start w <b><strong>Assen</strong></b> zaliczył <b>Michele Pirro</b> z <strong>Ten Kate Honda</strong>, który wypadł na trzecim kółku. <br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><b>Wyniki wyścigu:</b><br />
1. <strong>Eugene Laverty</strong> IRL Parkalgar Honda CBR600RR <br />
2. Joan Lascorz ESP Kawasaki Motocard ZX-6R <br />
3. Kenan Sofuoglu TUR HANNspree <strong>Ten Kate Honda</strong> CBR600RR <br />
4. Chaz Davies GBR Triumph BE1 Racing 675 <br />
5. Matthieu Lagrive FRA Triumph BE1 Racing 675 <br />
6. Robbin Harms DEN Harms Benjan Honda CBR600RR <br />
7. Gino Rea GBR Intermoto Czech Honda CBR600RR <br />
8. Katsuaki Fujiwara JPN Kawasaki Motocard ZX-6R <br />
9. Massimo Roccoli ITA Intermoto Czech Honda CBR600RR <br />
10. Miguel Praia POR Parkalgar Honda CBR600RR <br />
11. Alexander Lundh SWE Cresto Guide Honda CBR600RR <br />
12. Jason Di Salvo USA Triumph BE1 Racing 675 <br />
13. Danilo Dell'Omo ITA Kuja Honda CBR600RR <br />
14. Bastien Chesaux SUI Harms Benjan Honda CBR600RR <br />
15. Paola Cazzola ITA Kuja Honda CBR600RR<br />
</p>
<p style="text-align: justify;"><span class="srodtytul">Superstock 1000</span><br />
Rywalizację w tej klasie wygrał <b>Badovini</b>, dosiadający maszyny <b><strong>BMW</strong> S1000RR</b>. Jako drugi na mecie pojawił się <b>Berger </b>z <b>Ten Kate Race Junior</b>. Podium dopełnił <b>Giugliano </b>na <b>Suzuki</b>. Nasze barwy reprezentował<b> Marcin </b><b>Walkowiak</b>, który tym razem uplasował się na dziewiętnastym miejscu. <br />
<br />
</p>
Ania Jędrasiak