Wreszcie premiera
Po serii zdjęć, na których pokazywano fragmenty samochodu jest wreszcie nowa generacja w całej okazałości.
Nowa generacja ma wejść do sprzedaży w końcu tego roku. Zbudowana na nowej platformie ma lżejsze i bardziej aerodynamiczne nadwozie, bardziej ekonomiczne, choć nie słabsze silniki a także kilka zastosowanych po raz pierwszy technologii z zakresu bezpieczeństwa.
Samochód ma napęd na wszystkie koła i zaawansowany Terrain Management System, który pozwala dobierać zachowanie auta do różnych rodzajów nawierzchni piasku, błota czy śniegu. Będzie jednak także system MyKey, który pozwala ustawić np. limit głośności radia czy prędkości maksymalnej dla młodych kierowców.
Do wyboru są dwa silniki dwulitrowy silnik EcoBoost o mocy 237 KM i V6 o pojemności 3,5 l i mocy 290 KM. W porównaniu z silnikami poprzedniej generacji są odpowiednio o 30 proc. i ponad 20 proc. oszczędniejsze. To także zasługa nowej generacji sześciostopniowych, automatycznych skrzyń biegów.
(mysz)