Wolnossący silnik 5.5 V8 AMG w przygotowaniu?
Jak wiemy, 5,5-litrowy, benzynowy motor V8 wspomagany podwójnym turbodoładowaniem to jedno z najnowszych osiągnięć inżynierów z AMG. Silnik ten trafił już do Mercedesa S63 AMG oraz nowego CLS-a 63 AMG i niedługo zawita do kolejnych modeli spod znaku gwiazdy.
Wygląda jednak na to, że w modelach pozycjonowanych w gamie Mercedesa niżej, konstruktorzy z AMG nie zastosują jednostki identycznej do tej stosowanej we wspomnianych modelach S63 AMG i CLS63 AMG. Jak donosi Autoweek, modele SLK AMG oraz C Coupe AMG otrzymają silnik 5.5 V8 w wersji pozbawionej turbodoładowania.
Pozbycie się turbo zaowocowałoby rzecz jasna obniżeniem parametrów silnika. Nieoficjalnie wiemy, że moc generowana przez wolnossący motor oscylować będzie wokół 430 koni mechanicznych. W celu obniżenia spalania, zmieniony „benzyniak” miałby zostać wyposażony w funkcję dezaktywacji cylindrów.
Choć informacje te to jak na razie jedynie spekulacje, usunięcie turbodoładowania w przypadku tańszych modeli byłoby skutecznym rozwiązaniem na odróżnienie ich od droższych Mercedesów z rodziny AMG.