Wojskowa technologia w autonomicznych Mitsubishi
Mitsubishi Electric Corp., dostarczająca m.in. pociski typu powietrze-powietrze dla japońskiej armii, będzie przystosowywać "wojskową" technologię dla potrzeb przyszłych autonomicznych aut japońskiej marki.
Takie komponenty jak radary, sensory, czujniki, kamery, które pozwalają precyzyjnie naprowadzać rakiety na cel, mają w przyszłości być wykorzystane w samojeżdżących modelach Mitsubishi. Katsumi Adachi, szef inżynierów działu wyposażenia samochodów, dostał już zlecenie na stworzenie układu automatycznego hamowania oraz systemu utrzymującego pojazd na pasie ruchu.
W tym celu, poza posiadaną, własną technologią, Mitsubishi będzie chciało nawiązać bliższą współpracę z takimi koncernami jak Continental, Denso czy Hitachi Automotive Systems.
Podczas gdy niektórzy rywale już dysponują podobnie działającymi systemami, Mitsubishi będzie chciało przewyższyć konkurencję precyzją i niezawodnością działania swoich rozwiązań. Według Adachiego, większość komponentów, które są niezbędne do stworzenia tego typu systemów, Mitsubishi już posiada. Chodzi tylko o ich zaimplementowanie do jeżdżących samochodów. Pierwsze, przynajmniej częściowo autonomiczne pojazdy Mitsubishi, na drogi mają wyjechać już w 2020 r.
Zresztą powstał już pierwszy, koncepcyjny na razie model Mitsubishi, który jest autem częściowo autonomicznym. Mitsubishi eX Concept, miejski crossover, został zaprezentowany przed rokiem na wystawie w Tokio, a teraz można go podziwiać również na Poznań Motor Show. Model ten potrafi samodzielnie jechać na drogach ekspresowych, jak również pozwala zaparkować auto w sposób automatyczny.
Niewykluczone, iż stworzona przez Mitsubishi technologia będzie wykorzystywana przez inne firmy. Rynek systemów autonomicznej jazdy rozwija się obecnie bardzo szybko. Szacuje się, iż do 2021 r. będzie on wart 17 mld dolarów.