Włoska nowość w stylu retro - Vespa 946
Podczas mediolańskiej wystawy EICMA Vespa przedstawiła skuter 946, który w świetny sposób łączy tradycję z nowoczesnością. Protoplastą Vespy 946 był model MP6. Ujrzał on światło dzienne w 1946 roku.
Kształt owiewek oraz poszczególnych elementów nie zdradza, że Vespa 964 została naszpikowana nowoczesną technologią. A jednak. Sercem Vespy jest chłodzony powietrzem jednocylindrowiec o pojemności 125 ccm.
Rozwija 11,4 KM przy 8250 obr./min oraz 10,7 Nm przy 6500 obr./min. Niewiele, ale o bezpieczeństwo kierującego zatroszczy się… kontrola trakcji. Główną zaletą zespołu napędowego ma być niewielkie zużycie paliwa (ok. 2 l/100km) oraz długie przebiegi międzyprzeglądowe (10 tys. km).
Na liście wyposażenia Vespy 964 znalazł się system ABS. Informacje na temat prędkości oraz przejechanego dystansu będą prezentowane na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu. Powiewem nowoczesności jest również diodowe oświetlenie. Efektowne alufelgi mają średnicę 12 cali, co oznacza, że Vespa 946 będzie stabilna i poradzi sobie nawet ze znacznymi nierównościami.
Vespa nie sprecyzowała, kiedy nowoczesny skuter w stylu retro trafi do produkcji. Obstawiamy, że będzie to druga połowa przyszłego roku.