Wiemy, kiedy pojawi się elektryczne BMW serii 1
W połowie przyszłej dekady w ofercie BMW ma znajdować się w sumie aż 12 w pełni elektrycznych modeli, a do tego jeszcze 13 hybryd plug-in. Elektryczna ofensywa niemieckiego koncernu obejmie wszystkie niemalże segmenty i większość rynków. Wśród napędzanych energią elektryczną modeli ma pojawić się także, i to już za dwa lata, taka odmiana bazowego modelu, czyli BMW serii 1.
Wśród elektrycznych modeli BMW, o których wprowadzeniu na rynek w najbliższej przyszłości już słyszeliśmy, znajdują się średniej wielkości SUV iX3, sedan i4 oraz flagowy SUV na bazie koncepcyjnego modelu SUV iNext, do którego trafią wszystkie najnowocześniejsze technologie, jakie obecnie ma niemiecka firma. Na drugim biegunie znajdzie bazowy "elektryk" BMW zbudowany na bazie obecnej generacji serii 1.
Wprowadzenie do sprzedaży elektrycznego hatchbacka zapowiedział Robert Irlinger, szef działu BMW i, który zasugerował jednocześnie, że posiadana przez jego firmę technologia jest na tyle elastyczna, że praktycznie każdy model w portfolio BMW mógłby otrzymać w krótkim czasie w pełni elektryczną odmianę. I to bez względu na to, czy jest to model z przednim napędem, czy też tylnym.
Nowa strategia BMW zakłada, że elektryczne modele będą bardziej zbliżone (stylistycznie oraz technologicznie) do ich spalinowych odpowiedników, dlatego też nie będzie bezpośredniego następcy obecnego BMW i3, choć wprowadzeno wraz z tym modelem nazewnictwo pozostanie, czego najlepszym przykładem są wymienione wyżej iX3 oraz i4. Dlatego też elektryczna seria 1 będzie najprawdopodobniej nazywać się po prostu BMW i1.
Planowane wprowadzenie BMW i1 już w 2021 r. oznacza, że pod względem stylistycznym oraz technologicznym żadnych rewolucji nie ma co oczekiwać. W porównaniu do standardowej "jedynki" (na zdjęciu) inny z pewnością będzie przód auta (bez typowej atrapy chłodnicy), mogą pojawić się także dodatkowe detale akcentujące inny rodzaj napędu. Ogólna stylistyka nadwozia, jak i wykończenie wnętrze w dużej mierze będą jednak identyczne.
Choć szczegółów technicznych na temat BMW i1 żadnych jeszcze nie znamy, to niewykluczone, że w ofercie znajdą się dwie opcje silnikowe. Wariant z jednym silnikiem elektrycznym będzie posiadał napęd na przód, za to mocniejsza odmiana z dwiema jednostkami będzie miała napęd na obie osie.