Wiemy, jak wygląda współczesne Eclipse
Zdobył popularność jako sportowe coupe, będące w sprzedaży na przełomie minionego i obecnego wieku. Teraz będzie miało szanse na kontynuację kariery rynkowej pod całkowicie inną postacią - jako kompaktowy SUV, w którego nazwie dla odróżnienia pojawił się przyrostek Cross.
Na tydzień przed rozpoczęciem wystawy w Genewie, gdzie oficjalnie zadebiutuje najnowszy SUV japońskiej marki, pozycjonowany pomiędzy modelami ASX i Outlander, Mitsubishi odkryło karty i zdradziło wygląd swojej tegorocznej nowości. Jak można się było domyślać, po wcześniej opublikowanych teaserach, Eclipse Cross będzie miało sporo wspólnego, jeśli chodzi o stylistykę nadwozia, ze swoimi starszymi kuzynami. Można dostrzec klinowaty profil, wyraźne przetłoczenia, masywne nadkola oraz Dynamic Shield, czyli "twarz" współczesnej odmiany Eclipse.
Jednocześnie jednak nowy model prezentuje się najbardziej dynamicznie spośród trzech przedstawicieli segmentu SUV-ów. Charakterystyczny jest zwłaszcza wygląd tylnej części auta z kanciastymi elementami wokół wysoko zamontowanych tylnych lamp oraz pochylona do przodu tylna szyba przedzielona na pół LED-owymi światłami stopu. Eclipse Cross mierzy 4405 mm długości, 1805 mm szerokości i 1685 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2670 mm.
Wyznacznikiem nowego modelu może być również nowy, czerwony lakier nadwozia. Podstawowa warstwa lakieru jest pokryta półprzezroczystą czerwoną powłoką lakierniczą oraz lakierem bezbarwnym. Pozwala to uzyskać wysokie nasycenie koloru i bardziej intensywną jego barwę.
Wnętrze jest dość typowe dla japońskich, sportowych modeli. Dość surowe, z niewielką ilością elementów, które mogą rozproszyć kierowcę podczas jazdy. Centrum dowodzenia stanowi system pokładowy Smartphone Link Display Audio, w skład którego wchodzą touchpad, ekran dotykowy oraz czytelny wyświetlacz Head Up, dzięki którym przeglądanie i przetwarzanie różnych informacji jest łatwiejsze i bezpieczniejsze.
Aby uzyskać możliwie największą funkcjonalność wnętrza tylne siedzenia, dzielone w proporcji 60:40, posiadają szeroki zakres regulacji pochylenia oparć i możliwość przesuwania. Mimo opadającej linii dachu udało się zapewnić odpowiednią ilość miejsca również nad głowami pasażerów tylnej kanapy.
Eclipse Cross będzie miał na wyposażeniu napęd na 4 koła Super All-Wheel Control (S-AWC), który zawiera również system AYC (aktywny system kontroli pokonywania zakrętów) aktywowany za pośrednictwem hamulców. W zależności od warunków pogodowych oraz drogowych układ sterujący 4x4 będzie przekazywał odpowiednią dawkę momentu obrotowego na tylne koła.
Mitsubishi Eclipse Cross będzie oferowany na europejskim rynku w dwóch wersjach napędowych. Podstawowa będzie miała pod maską 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa, który będzie współpracował z nową przekładnią bezstopniową CVT, oferującą możliwość manualnego wyboru jednego z 8 przełożeń dzięki funkcji Sport Mode. Nowością będzie 2,2-litrowy diesel, opracowany specjalnie dla tego modelu. Współpracuje on z automatyczną, 8-stopniową przekładnią.
Mitsubishi nie zdradziło jeszcze żadnych szczegółów technicznych odnośnie oferowanych wariantów silnikowych. Poznamy je dopiero w przyszłym tygodniu przy okazji oficjalnej prezentacji modelu na stoisku Mitsubishi w Genewie.
Rozpoczęcie sprzedaży na europejskim rynku przewidziane zostało na przełomie obecnego i przyszłego roku.