Wiemy, ile kosztuje 290-konny Golf GTI
W salonach Volkswagena pojawiła się już specjalna odmiana Golfa GTI, przygotowana z okazji 40-lecia niemieckiego hot-hatcha. Ceny trzydrzwiowego Clubsporta z manualną skrzynią biegów zaczynają się od 132.590 zł.
Przypomnijmy. Volkswagen Golf GTI Clubsport napędzany jest turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która standardowo osiąga moc 265 KM, czyli 35 KM więcej niż w Golfie GTI z pakietem Performance. Jednak dzięki funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia mechaniczna.
Golf GTI Clubsport przyspiesza do 100 km/h w 6,3 sekundy i osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Średnie zużycia paliwa wynosi 7,0 l/100 km. Droższa o 8.300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach gwarantuje identyczne osiągi i zużycie paliwa.
Jubileuszowy Golf GTI wyróżnia się także wyglądem. Zmieniony jest m.in. przedni zderzak i tylny spojler. Poza tym mamy tu obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze czarnym, dodatkowo przyciemniane szyby, wykonane w technologii LED i przyciemniane światła z tyłu oraz dwie chromowane końcówki układu wydechowego.
We wnętrzu Clubsporta pojawiły się sportowe fotele kierowcy i pasażera wyposażone w regulacje wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo Alcantarą, dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI – tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.
Na liście seryjnego wyposażenia Golfa GTI Clubsport znajdziemy m.in. system radiowy "Composition Media" z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośników, automatyczną klimatyzację, reflektory biksenonowe oraz system "Park Pilot".
Ile kosztuje konkurencja?
Miłośnicy mocnych i szybkich kompaktów mają spore możliwości wyboru. Najtaniej w tym gronie kosztuje Ford Focus ST (116.600 zł), ale ma też pod maską najmniej liczne stado koni mechanicznych (250 KM). 121.900 zł kosztuje 290-konny Seat Leon Cupra, zaś niemalże tyle samo co Clubsport (132.900 zł) kosztuje Peugeot 308 GTI o mocy 272 KM. Nieco więcej, bo 146.800 zł, trzeba wydać za Hondę Civic Type-R z najmocniejszym, 310-konnym silnikiem.