Więcej szczegółów o poliftingowym Peugeocie 308
Choć w materiałach prasowych możemy przeczytać o nowej generacji modelu Peugeot 308, to jednak w rzeczywistości mamy do czynienia jedynie z faceliftingiem. Modernizacje w tym przypadku nie były jedynie symboliczne, gdyż objęły również ofertę jednostek napędowych kompaktowego Peugeota.
W obu oferowanych na europejskim rynku wersjach nadwoziowych przednia część nadwozia upodobniła się do sedana, który zadebiutował w minionym roku na chińskim rynku. W porównaniu z wersją przedliftingową, która zdobyła tytuł Samochodu Roku 2014, mamy inną maskę silnika, przedni grill oraz wloty powietrza, które nadają teraz kompaktowemu Peugeotowi więcej agresywności.
Wewnątrz najwięcej zmian objęło system i-Cockpit, który posiada funkcję Mirror Screen, pozwalającą na odczyt na wyświetlaczu auta zawartości naszego smartfona. System nawigacji otrzymał nową grafikę 3D, posiada funkcję sterowania głosem i szybciej reaguje na zmieniające się otoczenie. Z kolei system Visiopark z kamerą 180 st. oraz Park Assist ułatwią manewry na parkingu.
Zmodernizowany 308 przejął jednak więcej nowej technologii, która zadebiutowała w większym 3008. Za bezpieczeństwo odpowiadają m.in. aktywny układ hamulcowy czy też układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Peugeot 308 jest także pierwszym modelem francuskiej marki, który będzie posiadał aktywny tempomat potrafiący w wariancie z automatyczną przekładnią zatrzymać auto.
Nowością w odświeżonym Peugeocie 308 będzie również wersja silnikowa BlueHDi 130 S&S. Diesel ten posiada nową komorę spalania, która ma zapewnić lepszą efektywność, a więc niższe spalanie oraz emisję zanieczyszczeń do atmosfery. Zmodyfikowany został również trzycylindrowy silnik benzynowy, naturalnie pod kątem spalania i emisji spalin. Francuzi nie podają niestety żadnych danych, dotyczących nowych parametrów w tym zakresie.
Z kolei Peugeot 308 GT w wersji z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi 180 będzie współpracował z nową, ośmiostopniową przekładnią automatyczną firmy Aisin. Jak zapewniają Francuzi, takie połączenie pozwoli na szybszą zmianę przełożeń, a w efekcie na uzyskanie lepszych osiągów.
Przeprowadzone zmiany w jednostkach napędowych sprawiły, że Peugeot będzie jedną z pierwszych marek, która będzie spełniać normy emisji spalin Euro 6.c, jakie zaczną obowiązywać od września przyszłego roku. Według nowych norm wyniki spalania i emisji zanieczyszczeń uzyskane w cyklu RDE (Real Drive Emission).
Odświeżony Peugeot 308 na rynku zadebiutuje już w czerwcu br.