Więcej szczegółów o nowym Volkswagenie z Polski
Nowa fabryka Volkswagena we Wrześni będzie miejscem produkcji nowej generacji dostawczego Craftera. Model ten ma duże ambicje, aby zostać liderem w swoim segmencie rynkowym i wyznaczać nowe standardy w klasie dużych pojazdów dostawczych.
Jak zapewniają przedstawiciele niemieckiej marki, nowy Crafter ma osiągać najlepszą wydajność w swojej klasie rynkowej w ponad 6 kategoriach.
Nowy Crafter to całkowicie nowa konstrukcja, może się pochwalić niewielkim współczynnikiem oporu powietrza, który wynosi jedynie 0,33. Zmienione jest zresztą nie tylko nadwozie modelu. Również i wnętrze zostało zaprojektowane na nowo, by jak najbardziej zmaksymalizować przestrzeń ładunkową przy danych wymiarach zewnętrznych. Nowy Crafter, pod względem długości oraz pojemności przestrzeni ładunkowej, przewyższa zarówno swojego poprzednika, jak i bezpośrednich konkurentów.
W ofercie pojawi się nowa jednostka napędowa (EA 288Nutz) specjalnie opracowana na potrzeby dostawczego Volkswagena. To dwulitrowy diesel TDI, który będzie oferowany w czterech wariantach mocy - 102, 122, 140 i najmocniejszej biturbo 170 KM. Co ciekawe, Crafter będzie dostępny zarówno w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na tył oraz na koła obu osi (4Motion). Dodatkowo klient będzie miał również wybór pomiędzy różnymi przekładniami. W efekcie Volkswagen Crafter ma oferować niespotykane dotąd możliwości konfiguracyjne. Choć nie znamy jeszcze osiągów "polskiego" Craftera, Volkswagen zapewnia, iż będzie on miał najniższe w segmencie zużycie paliwa.
Poza tym nowy Crafter będzie dostępny w trzech długościach, w zależności od wersji nadwozia. Jakby tego było mało, wersja Furgon będzie miała trzy odmiany wysokości dachu.
Na liście wyposażenia nie zabraknie nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy. Znajdziemy na niej m.in. elektro-mechaniczny układ kierowniczy, ESP ze stabilizacją toru jazdy przyczepy, adaptacyjny tempomat ACC, system automatycznego hamowania po kolizji, system korekty toru jazdy w przypadku bocznych podmuchów wiatru i asystenta manewrowania z przyczepą. Pomocne z pewnością będą również kamera cofania, czujniki parkowania oraz system ostrzegania o ruchu za pojazdem – Rear Traffic Alert, a także LED-owe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów oraz asystentem świateł Light Assist.