Wersja E-Hybrid dołącza do oferty Porsche Cayenne
Jeszcze większa moc, a co za tym osiągi, przy maksymalnej efektywności. Tak w telegraficznym skrócie można opisać najnowszą wersję silnikową nowej generacji Porsche Cayenne, czyli wariant E-Hybrid, który stanowi kolejny krok niemieckiej marki w kierunku elektromobilności.
Jeszcze mocniejsza hybryda
Porsche Cayenne E-Hybrid będzie jedną z bardziej wydajnych hybryd w swoim segmencie rynkowym. Sercem napędu jest 3-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 340 KM, czyli o 7 KM więcej niż w poprzedniej generacji modelu. Znacznie większy przyrost mocy zanotował jednak silnik elektryczny. W nowym modelu będzie on generował 136 KM, czyli aż o 43% więcej niż w poprzedniku. Łączna moc systemowa całego układu hybrydowego wynosi 462 KM, zaś maksymalny moment obrotowy, dostępny praktycznie od samego startu, wynosi 700 Nm.
Takie parametry sprawiają, że Porsche Cayenne E-Hybrid będzie w stanie rozpędzić się do prędkości 100 km/h w zaledwie 5 s, a jego maksymalna prędkość to 253 km/h. W trybie elektrycznym auto będzie mogło pokonać ok. 44 km i rozpędzić się maksymalnie do 135 km/h. Średnie zużycie paliwa, jeszcze wg cyklu NEDC, wynosi 3,2-3,4 l/100 km, a energii 20,6-20,9 kWh.
Dodatkowa siła napędowa dzięki funkcji boost
W nowym wariancie Porsche Cayenne zastosowano zapożyczoną z modelu 918 Spyder strategię doładowania, dzięki której można zwiększać osiągi we wszystkich trybach jazdy i w całym zakresie prędkości.
Jednak stopień wsparcia ze strony silnika elektrycznego oraz tempo ładowania akumulatora podczas jazdy zależą już od wybranego trybu jazdy. W trybach Sport i Sport Plus praktycznie całą energię zgromadzoną w akumulatorze można wykorzystać na doładowanie. W trybie Sport bateria ładowana jest w zakresie niezbędnym dla bieżącego działania funkcji boost, a w Sport Plus – tak szybko, jak to tylko możliwe.
Większe baterie i szybsze ładowanie
44-kilometrowy zasięg w trybie elektrycznym jest możliwy dzięki zastosowaniu pojemniejszych baterii litowo-jonowych chłodzonych cieczą – z 10,8 do 14,1kWh. Ich naładowanie przy użyciu standardowego gniazdka 230 V zajmuje ok. 7,8 godziny. Jeśli natomiast zamiast standardowej ładowarki zostanie wykorzystana pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, wówczas proces ładowania z tego samego gniazdka będzie trwał ok. 2,3 godziny.
Procesem ładowania można sterować i monitorować go za pośrednictwem systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect. Powyższa aplikacja może służyć również do wyszukiwania stacji ładowania w pobliżu oraz ustawiania ich jako celu nawigacji.
Napęd na wszystkie koła i automatyczna przekładnia
Porsche Cayenne E-Hybrid już w standardzie posiada aktywny napęd na wszystkie koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Szeroki zakres dystrybucji momentu obrotowego zapewnia zdecydowane korzyści pod względem dynamiki jazdy, zwinności, kontroli trakcji i możliwości terenowych.
Standardowe wyposażenie obejmuje również zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).
Ponadto hybrydowe Cayenne otrzymało nową, 8-stopniową przekładnię automatyczną Tiptronic S, opracowaną dla całej gamy Cayenne. Zredukowano w niej m.in. przerwy w dostawie siły napędowej podczas zmiany biegów.
Nowe elementy wyposażenia
Wraz z wersją hybrydową na liście wyposażenia znajdziemy m.in. kolorowy wyświetlacz head-up, który prezentuje wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Wśród nowych rozwiązań znajdziemy ponadto fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.
Porsche Cayenne E-Hybrid na rynku niemieckim będzie dostępne od kwoty 89 822 euro. Na pozostałych europejskich rynkach będzie pojawiać się sukcesywnie już od końcówki maja.