Wadliwy silnik 2.0 TDI w Jettach, Golfach i A3
Jeśli przymierzacie się do sprowadzenia ze Stanów Zjednoczonych nowego lub prawie nowego auta Grupy VW z 2-litrowym dieslem TDI, to radzimy Wam się wstrzymać. Tamtejszy oddział niemieckiego koncernu wstrzymał sprzedaż modeli ze wspomnianym silnikiem i ogłosił akcję serwisową dotychczas sprzedanych aut napędzanych tą jednostką.
Akcja objęła 159.884 egzemplarze Jetty i Jetty SportWagen, które wyprodukowano od maja 2008 do września 2011 roku oraz Golfa z produkcji trwającej od maja 2009 do września 2011 roku. Oprócz tego, do ASO wezwano około 9000 sztuk Audi A3 2.0 TDI, które wytworzono w okresie od września 2009 do września 2011 roku.
Powód akcji naprawczej trzeba uznać za poważny. W jednostce napędowej kryjącej się pod maską wymienionych aut zachodzi ryzyko podwyższonych wibracji motoru, które mogą doprowadzić do pęknięcia przewodu paliwowego. Jak nietrudno się domyślić, wyciek paliwa w połączeniu z obecnością zapłonu może spowodować pożar.
Aby rozwiązać problem samochodów z 2-litrowym TDI, serwisanci Volkswagena i Audi zamontują w każdym z aut ulepszony układ wtrysku obejmujący przede wszystkim trwalsze wtryskiwacze paliwa w drugim cylindrze.