W tym Golfie silnik będzie wyłączał się sam
Walka o niższe spalanie i emisję zanieczyszczeń przybiera różną postać. Downsizing, redukcja masy, dezaktywacja cylindrów, napęd elektryczny czy hybrydowy należą do najpopularniejszych, ale nie są jedynymi. Volkswagen na przykład wprowadza do swojego nowego silnika 1.5 TSI Evo nową funkcję "żeglowania", podczas której silnik jest całkowicie wyłączany.
Podczas Vienna Motor Symposium Volkswagen zaprezentował nową technologię nazwaną Coasting 2.0. Funkcja żeglowania, jak przyjęło się tłumaczyć ten tryb jazdy w polskich realiach, nie jest niczym nowym. Jednak do tej pory jej działanie było nieco odmienne. Polegało na rozłączaniu silnika i skrzyni biegów po zdjęciu nogi z gazu, co oznaczało jazdę na biegu jałowym i wymierne korzyści na stacji benzynowej.
W przypadku nowej odmiany tej funkcji (Coasting 2.0) jednostka sterująca będzie całkowicie odłączać silnik w momencie, gdy kierowca nie będzie trzymał wciśniętego pedału gazu i auto będzie się toczyć. Według niemieckich inżynierów nowa technologia będzie działać nawet przy prędkościach do 130 km/h, co oznacza, że będzie wykorzystywana praktycznie na wszystkich drogach szybkiego ruchu w Europie.
Funkcja Coasting 2.0 pojawi się w nowym Golfie w wersji BlueMotion napędzanej silnikiem 1.5 TSI Evo, współpracującym z przekładnią DSG (DQ200). Ten wariant niemieckiego kompaktowego modelu pojawi się na europejskim rynku latem tego roku. Według wstępnych wyliczeń, dzięki nowej technologii taka odmiana Golfa spali średnio mniej o 0,4 l/100 km od wersji ze standardowym silnikiem i o ok. 0,2 l/100 km mniej niż w porównywalnym modelu z dotychczasowym trybem żeglowania (z włączonym silnikiem).
Nowe rozwiązanie Volkswagena nie mogłoby funkcjonować bez dodatkowej litowo-jonowej baterii i 12-woltowego układu elektrycznego. Dzięki temu układowi, nawet po odłączeniu silnika wszystkie urządzenia pokładowe będą działać bez przerwy.
Niemcy swoją najnowszą technologię określają również mianem mikrohybrydy, czym pokazują, że niekoniecznie, aby zaoszczędzić na paliwie, trzeba stawiać na bardziej skomplikowane i drogie rozwiązania hybrydowe. System Coasting 2.0 jest prostą i nieskomplikowaną technologią i nie powinien znaczącą wpłynąć na wzrost ceny modelu.
Golf BlueMotion z silnikiem 1.5 TSI Evo będzie pierwszą wersją z funkcją Coasting 2.0. Z pewnością jednak, jeśli rozwiązanie sprawdzi się w realnym użytkowaniu i przede wszystkim przypadnie do gustu klientom, możemy się go spodziewać również w innych modelach niemieckiego koncernu.