W tych modelach jest bezpiecznie. Siedem aut na piątkę
Dziś Euro NCAP opublikowało wyniki kolejnej grupy przetestowanych aut. Wszystkie siedem modeli zdało ten wymagający egzamin bardzo dobrze, otrzymując w nagrodę maksymalną ocenę pięciu gwiazdek.
W przetestowanej siódemce aż cztery modele dysponowały innym niż tradycyjny napęd. Audi e-tron to samochód elektryczny, zaś Toyota Corolla oraz RAV4, a także Lexus UX do testów przystąpiły w wariantach hybrydowych. Uzyskane wyniki pokazują, że producenci nie mają już żadnego problemu z uzyskaniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa także w hybrydach, jak i w samochodach z napędem wyłącznie elektrycznym.
Dodajmy, że w testach Euro NCAP trafiła wersja hatchback Toyoty Corolli, podczas gdy australijski odpowiednik tej instytucji (Australian NCAP) przetestował w tym samym okresie odmianę sedan. Obie wersje nadwoziowe kompaktowej Toyoty wypadły porównywalnie dobrze. Bardzo dobrze w kategoriach ochrony dorosłych pasażerów oraz dzieci wypadły Mazda 3 oraz Renault Clio, uzyskując jedne z najlepszych wyników w tym segmencie pojazdów.
Volkswagen T-Cross, mały crossover bazujący na przetestowanym w 2017 r. Polo, oferuje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Na liście standardowego wyposażenia znalazł się m.in. system zapobiegający niezamierzonemu zjechaniu z obranego pasa ruchu.
model | ochrona dorosłych | ochrona dzieci | ochrona pieszych | systemy bezpieczeństwa | |
Audi e-tron | * * * * * | 91% | 85% | 71% | 76% |
Lexus UX | * * * * * | 96% | 85% | 82% | 77% |
Mazda 3 | * * * * * | 98% | 87% | 81% | 73% |
Renault Clio | * * * * * | 96% | 89% | 72% | 75% |
Toyota Corolla | * * * * * | 95% | 84% | 86% | 77% |
Toyota RAV4 | * * * * * | 93% | 87% | 85% | 77% |
Volkswagen T-Cross | * * * * * | 97% | 86% | 81% | 80% |