W teren z klasą i bez dachu - Range Rover Evoque Cabrio
Land Rover również postarał pokazać się z jak najlepszej strony na genewskich salonach prezentując popularny model Evoque w wersji kabrio. Czy pojazd trafi do produkcji? Wszystko wskazuje na to, że tak. Tymczasem poznajmy bliżej model Evoque w wersji kabrio.
Range Rover Evoque Cabrio powstał na bazie trzydrzwiowej wersji modelu. Rzecz jasna auto musiało przejść szereg dość poważnych modyfikacji, ale zdaniem producenta nie wpływają one na jego wagę i sztywność. Ciężko uwierzyć w te słowa, ale nie pozostaje nam nic innego, tylko odłożyć rozsądek i ponieść się fantazji.
Samochód jest wyposażony w tradycyjny dla kabrioletów składany miękki dach, który kryje się za tylnymi siedzeniami. To rozwiązanie nikogo nie zaskakuje, choć z pewnością niespodzianką byłby składany twardy dach. Niestety nic nam nie wiadomo o ewentualnych planach Land Rovera na temat takiego rozwiązania.
Auto prezentuje się bardzo okazale, a na pierwszy rzut oka może przypominać napompowanego MINI w wersji bez dachu. Jeśli dodamy do tego ogromne, 21-calowe felgi z lekkich stopów, całość wyda się bardzo muskularna i agresywna.
W środku znajdziemy skórzane siedzenia oraz bogate wyposażenie techniczne obejmujące między innymi zaawansowany system audio, 8-calowy wyświetlacz oraz systemy ułatwiające poruszanie się w terenie i parkowanie wraz z zewnętrznymi kamerami. Obawiamy się jednak, że właściwości terenowe z 21-calowymi felgami mogą być dość mizerne.
Evoque Cabrio jest dowodem na to, że przy odrobinie wysiłku można stworzyć kabriolet do jazdy terenowej w bardzo ciekawym i atrakcyjnym wydaniu. Czy spodoba się klientom? Niestety, aby się o tym przekonać musimy poczekać do 2014 lub nawet 2015 roku - wtedy Evoque Cabrio ma szansę trafić do salonów.