W połowie drogi do autonomicznej Klasy S
Targi w Szanghaju są miejscem światowej premiery odświeżonej wersji topowej limuzyny z gwiazdą na masce. Na dalszy plan schodzą jednak w tym przypadku zmiany stylistyczne, a nawet nowa jednostka napędowa. Mercedes Klasy S po faceliftingu otrzymał szereg nowych rozwiązań technologicznych, dzięki którym jazda stanie się jeszcze łatwiejsza i bezpieczniejsza.
W nowej Klasie S jeszcze bardziej poszerzono zakres funkcji automatyzacji jazdy. Było to możliwe dzięki zastosowaniu nowych kamer i udoskonalonego systemu radarowego, które lepiej obserwują otoczenie, a także wykorzystaniu danych z map oraz nawigacji. Przede wszystkim to zasługa jednak nowych bądź udoskonalonych systemów wspomagania kierowcy.
Active Distance Assist DISTRONIC - układ ten automatycznie redukuje prędkość z uwzględnieniem przebiegu drogi (zakręty, skrzyżowania, ronda, ograniczenia prędkości, inne pojazdy), a następnie samoczynnie ją zwiększa. Sama zmiana prędkości odbywa się szybciej lub wolniej. Jest to zależne od wybranego trybu działania przekładni (Eco, Comfort lub Sport).
Active Lane Change Assist - zmiana pasa ruchu na drodze wielopasmowej, przy prędkości od 80 do 180 km/h, odbywa się jedynie poprzez włączenie kierunkowskazu. System sam sprawdzi, czy sąsiedni pas jest wolny (uwzględniając prędkości innych aut) i wykona manewr zmiany pasa ruchu.
Active Speed Limit Assist - system ten rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości oraz robót drogowych, a także pobiera z nawigacji takie ograniczenia jak 50 km/h w obszarze zabudowanym oraz 90 km/h na drogach pozamiejskich. Następnie dostosowuje wybraną prędkość, na bieżąco ją dopasowując do aktualnej sytuacji na drodze.
Śledzenie pojazdów w korku - podczas postojów w korku, trwających nawet 30 sekund, Klasa S będzie automatycznie ruszać za poprzedzającym autem.
Active Emergency Stop Assist - jeśli kierowca nie będzie wykonywał przez określony czas żadnych czynności, po ostrzeżeniu optycznym oraz akustycznym, samochód zacznie zwalniać na swoim pasie ruchu aż do całkowitego zatrzymania. Jednocześnie zostanie nawiązane połączenie z centrum alarmowym Mercedesa. Działanie systemu zostanie przerwane po przejęciu przez kierowcę kontroli nad autem.
Active Brake Assist - układ ten pomaga uniknąć kolizji ze stojącym lub poruszającym się pojazdem poprzedzającym, autem jadącym w poprzek, a także z pieszym. Układ hamulcowy zostanie aktywowany, jeśli kierowca nie podejmie odpowiednich czynności.
Evasive Steering Assist - układ pomagający ominąć przechodniów, poprzez zwiększenie momentu obrotowego do kierownicy zgodnie z obranym kierunkiem.
Active Lane Keeping Assist - system ostrzega kierowcę, gdy zauważy nieumyślny zjazd z pasa ruchu przy prędkości 60-200 km/h, a następnie może sprowadzić auto na właściwy pas ruchu.
Active Blind Spot Assist - układ ostrzegający przy prędkościach 10-200 km/h o możliwości najechania na inny pojazd, w tym rower, podczas zmiany pasa ruchu. Przy prędkości do 30 km/h w takiej sytuacji uruchamiany jest układ hamulcowy.
Traffic Sign Assist - przy użyciu kamer oraz wskazań z nawigacji system rozpoznaje i wskazuje na panelu wskaźników informacje dotyczące dopuszczalnej prędkości, zakazów wyprzedzania i przejść dla pieszych. Dodatkowo uwzględniane lub ignorowane są inne obostrzenia, takie jak ograniczenia prędkości na mokrej nawierzchni lub ograniczenia prędkości wyłącznie dla ciężarówek.
Remote Parking Assist - dzięki temu systemowi Klasa S samodzielnie zaparkuje w wąskich miejscach parkingowych a następnie z nich wyjedzie, będąc sterowana smartfonem, pozwalając tym samym na komfortowe wsiadanie i opuszczanie auta. Samochód może zaparkować zarówno przodem, jak i tyłem, a także równolegle np. do chodnika.
Pod względem stylistyki, facelift Mercedesa Klasy S przyniósł jedynie subtelne zmiany, które tylko dla bardziej obeznanych z tym autem będą widoczne na pierwszy rzut oka. Dużo więcej zmian miało miejsce pod maską auta. W miejsce 5,4-litrowej jednostki V8 biturbo pojawią się dwie odmiany silnika 4-litrowego o mocy 469 i 612 KM. Pierwsza z nich dostępna będzie w wersji S 560, zaś druga w AMG S 63.
Powrócą też do oferty rzędowe silniki sześciocylindrowe. Będzie 3-litrowy diesel o mocy 286 (350 d) i 340 KM (400 d), nieco później zaś dołączy także benzynowe R6, w tym w wersji hybrydowej typu plug-in.
Odświeżona Klasa S na europejskim rynku zadebiutuje latem tego roku.