W końcu jest - Range Rover Evoque bez dachu
O tym modelu mowa była już od trzech lat. Range Rover Evoque Cabrio będzie pierwszym małym SUV-em segmentu premium z otwieranym dachem. Ciekawe, czy zapoczątkuje modę na tego typu auta.
Range Rover Evoque Cabrio zadebiutuje na rynku wiosną przyszłego roku. Będzie dostępne w sprzedaży w aż 170 krajach. Technologicznie bazować będzie na wersji zamkniętej, jednak opcja jazdy z otwartym dachem z pewnością skusi niejedną osobę o nieco zasobniejszym portfelu.
Miękki dach składa i rozkłada się w pełni automatycznie po wciśnięciu przycisku na środkowej konsoli. Składanie trwa 18 sekund, rozkładanie 3 sekundy dłużej. Co ważne, obie te czynności mogą być wykonywane podczas jazdy z prędkością do 48 km/h. Dach będzie oferowany wyłącznie w czarnym kolorze, jednak nabywca będzie mógł wybierać spośród 13 kolorów karoserii.
Bez względu na to, czy dach jest złożony czy rozłożony, pojemność bagażnika jest taka sama i wynosi 251 litrów. W porównaniu do wersji pięciodrzwiowej to aż o ponad 320 litrów mniej. Brytyjscy inżynierowie zapewniają, że nawet podczas jazdy z otwartym dachem wewnątrz panuje identyczny poziom hałasu jak w wariantach zamkniętych.
Jeżeli chodzi o dostępne jednostki napędowe, to w wersji cabrio będziemy mieć identyczny wybór jak w dotychczasowych wersjach. Dostępne będą dwa warianty dwulitrowego diesla Ingenium o mocy 150 i 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym odpowiednio 380 i 430 Nm. Zwolennicy benzyny mają tylko jedną opcję - dwulitrową jednostkę o mocy 240 KM i maksymalnym momencie 340 Nm. Wersja ta jest najszybsza. Do 100 km/h rozpędza się w 8,6 sekundy, o 1,7 oraz 3,4 sekundy szybciej od wariantów wysokoprężnych. Wszystkie silniki współpracują z 9-stopniową przekładnią automatyczną, wszystkie też w standardzie dostępne będą z napędem na 4 koła (Standard Driveline lub Active Driveline).
Choć kabriolet rzadko kiedy jest kojarzony z jazdą w terenie, to jednak mały Range Rover ma zapewniać takie same właściwości terenowe jak opcje z zamkniętym dachem. Kierowca będzie mógł korzystać z elektronicznego wspomagiera - systemu Terrain Response, który w zależności od wybranego programu jazdy (asfalt, trawa/żwir/śnieg, błoto, piasek) odpowiednio dostosowuje działanie układu kierowniczego, silnika czy skrzyni biegów.
Evoque Cabrio ma być na szczycie cenników modelu Evoque, również ze względu na listę dostępnego wyposażenia. Centrum dowodzenia funkcjami pokładowymi będzie pełnić 8- lub 10,2-calowy ekran systemu multimedialnego. Nabywca będzie mógł wybrać 660-watowy układ audio Meridian z 12 głośnikami (w standardzie 380-watowy z 10 głośnikami). Poza tym znajdziemy tam różne udogodnienia jak chociażby trójstrefową klimatyzację, kamery cofania, czy możliwość korzystania z internetu oraz dostęp do wielu aplikacji za pośrednictwem Android Auto bądź Apple CarPlay.