W BMW serii 1 pojawią się nowe silniki
Nowe BMW serii 1 już wkrótce otrzyma nowe silniki. Trzeba również wspomnieć o tym, że design nowego modelu okazał się jeszcze bardziej kontrowersyjny niż w przypadku poprzednika z 2004 roku. Oczywiście jednym się to podoba, innym już niekoniecznie. Pomijając jednak aspekty estetyczne warto docenić pojawienie się nowych jednostek napędowych, między innymi wersji 125i oraz 125d o identycznej mocy oraz bardzo oszczędnej jednostki 116d EfficientDynamics.
Nowe BMW serii 1 już wkrótce otrzyma nowe silniki. Trzeba również wspomnieć o tym, że design nowego modelu okazał się jeszcze bardziej kontrowersyjny niż w przypadku poprzednika z 2004 roku. Oczywiście jednym się to podoba, innym już niekoniecznie. Pomijając jednak aspekty estetyczne warto docenić pojawienie się nowych jednostek napędowych, między innymi wersji 125i oraz 125d o identycznej mocy oraz bardzo oszczędnej jednostki 116d EfficientDynamics.
Mimo zachowania tradycyjnych oznaczeń modeli, które sugerują różne pojemności silników w zależności od wersji, wszystkie dotychczasowe jednostki napędowe charakteryzują się czterema cylindrami i dwoma litrami pojemności. Podobnie jest z nowymi silnikami z wyłączeniem wersji 116d EfficientDynamics.W BMW 125i benzynowy silnik z turbiną typu twin-scroll rozwija zadowalające 218 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają kierowcy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Również zużycie paliwa ma być przyzwoite - zdaniem producenta będzie to średnio zaledwie 6,6 l/100 km. Model 125d przy takiej samej mocy oferuje aż 450 Nm i przyspiesza do "setki" tylko o 0,1 s wolniej. Odrobinę gorsze osiągi wynagradzane są na stacji benzynowej - auto potrzebuje tylko 4,9 l/100 km.Jeszcze oszczędniejszy jest wariant 116d EfficientDynamics. Dzięki obniżeniu oporów mechanicznych oraz aerodynamicznych, nowa wersja zadowala się zaledwie 4,4 l na 100 km. Pozwala to na obniżenie emisji CO2 do poziomu 99 g/km. Nowe silniki zapowiadają się naprawdę ciekawie, a dość kontrowersyjna stylistyka może wyjść całej serii 1 na zdrowie.
Mimo zachowania tradycyjnych oznaczeń modeli, które sugerują różne pojemności silników w zależności od wersji, wszystkie dotychczasowe jednostki napędowe charakteryzują się czterema cylindrami i dwoma litrami pojemności. Podobnie jest z nowymi silnikami z wyłączeniem wersji 116d EfficientDynamics.W BMW 125i benzynowy silnik z turbiną typu twin-scroll rozwija zadowalające 218 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają kierowcy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 sekundy. Również zużycie paliwa ma być przyzwoite - zdaniem producenta będzie to średnio zaledwie 6,6 l/100 km. Model 125d przy takiej samej mocy oferuje aż 450 Nm i przyspiesza do "setki" tylko o 0,1 s wolniej. Odrobinę gorsze osiągi wynagradzane są na stacji benzynowej - auto potrzebuje tylko 4,9 l/100 km.Jeszcze oszczędniejszy jest wariant 116d EfficientDynamics. Dzięki obniżeniu oporów mechanicznych oraz aerodynamicznych, nowa wersja zadowala się zaledwie 4,4 l na 100 km. Pozwala to na obniżenie emisji CO2 do poziomu 99 g/km. Nowe silniki zapowiadają się naprawdę ciekawie, a dość kontrowersyjna stylistyka może wyjść całej serii 1 na zdrowie.