VW zmodyfikuje silniki EA 189
Volkswagen ogłosił listę działań, jakie zamierza przeprowadzić, by usunąć niezgodności z normami w silnikach wysokoprężnych. Zgodnie z zapewnieniami modyfikacje nie wpłyną na pogorszenie osiągów ani na wzrost spalania.
Volkswagen opracował środki techniczne, których wdrożenie ma spowodować, iż silniki wysokoprężne (EA 189), będące przedmiotem manipulacji podczas testów emisji zanieczyszczeń (głównie tlenków azotu), będą zgodne z obowiązującymi normami spalania. Niemiecki koncern przedstawił konkretne propozycje Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) dla silników o pojemności 1,6 oraz 2,0 litra, zaś pod koniec miesiąca analogiczne środki zostaną przedstawione dla 1,2-litrowych jednostek. Propozycje te zostały przez KBA przyjęte i teraz Volkswagen na ich podstawie przygotowuje konkretne działania serwisowe, które niebawem będzie mógł przeprowadzić w całej Unii Europejskiej. Pierwsze akcje serwisowe planowane są już w styczniu 2016 roku. Jednak przeprowadzenie wszystkich akcji dla wszystkich wersji silnikowych będzie trwało nawet przez cały przyszły rok.
1,6-litrowe diesle (EA 189) zostaną wyposażone w regulator przepływu powietrza, który będzie umieszczony bezpośrednio przed przepływomierzem. Regulator składa się z siatki, która łagodzi zawirowania przepływu powietrza przed przepływomierzem, co zdecydowanie zwiększa jego dokładność pomiarową. Przepływomierz mierzy masę przepływającego powietrza, która jest bardzo ważnym parametrem dla sterowania pracą silnika i zapewnienia optymalnego przebiegu procesu spalania w silniku. Dodatkowo, w tych jednostkach napędowych zostanie wykonana aktualizacja oprogramowania. Szacuje się, że wdrożenie tych środków technicznych nie potrwa dłużej niż godzinę.
Z kolei dwulitrowe silniki wysokoprężne otrzymają aktualizację oprogramowania. Wykonanie tej czynności w serwisie potrwa około pół godziny. Również aktualizacje oprogramowania zostaną przeprowadzone w przypadku najmniejszych, 1,2-litrowych jednostek.
Volkswagen zapewnił, że wszystkie zmiany zostaną przeprowadzone w przyjazny dla klienta sposób, przez zastosowanie prostych metod. Poprawa dynamiki przepływu w złożonych układach dolotowych ma na celu uzyskanie stosownego poziomu emisji bez obniżania wydajności silnika, czy pogorszenia osiągów auta i bez zwiększenia zużycia paliwa.
Volkswagen zamierza skontaktować się ze wszystkimi klientami i do każdego przypadku będzie podchodził indywidualnie, aby podczas wdrażania środków technicznych uniknąć jakichkolwiek niedogodności związanych z unieruchomieniem samochodu. W związku z tym, na czas prowadzonych akcji serwisowych Volkswagen bezpłatnie zapewni każdemu klientowi inny środek lokomocji.
Podobne akcje w Europie przeprowadzą pozostałe marki niemieckiego koncernu, które w swoich ofertach mają wspomniane silniki wysokoprężne.