Volvo z większą dawką momentu obrotowego na tylne koła
Choć od zeszłego roku Polestar jest już odrębną marką w strukturach Volvo i niebawem zobaczymy jej pierwszy model, to jednak wciąż inżynierowie z tego działu pracują też nad rozwiązaniami dla modeli Volvo. Najnowsze ich dzieło to modyfikacja oprogramowania sterującego rozdziałem momentu obrotowego w wersjach z napędem na wszystkie koła. Większa dawka momentu na tylną oś ma zapewnić większą frajdę, ale i dynamikę podczas jazdy.
Przeprowadzone modyfikacje układu sterującego rozdziałem momentu obrotowego w modelach wyposażonych w napęd na wszystkie koła zwiększają przede wszystkim ilość tego momentu, jaka będzie trafiać na tylne koła. Przy czym to od kierowcy będzie zależało, czy i w którym momencie będzie chciał zwiększyć dawkę momentu "pchającą" jego auto. W tym celu będzie on musiał albo załączyć tryb Dynamic, albo wyłączyć układ elektronicznej kontroli stabilności.
Wg inżynierów Volvo, a właściwie Polestara, taka zmiana ma zapewnić leszą kontrolę nad autem w ciasnych zakrętach, zwiększy zwrotność samochodu i poprawi także jego trakcję.
Nowa funkcja będzie dostępna w modelach zbudowanych na platformie CMA bądź SPA z roku modelowego 2019. Będzie dostępna więc we wszystkich modelach z rodziny 90 i 60, a także w nowym XC40. Naturalnie mówimy tu o wariantach z napędem AWD i z silnikiem benzynowym bądź wysokoprężnym. Opcji tej nie znajdziemy bowiem w samochodach wyposażonych w napęd hybrydowy T6 Twin Engine lub T8 Twin Engine, ponieważ w tych odmianach za napęd tylnej osi odpowiedzialny jest silnik elektryczny.
Zwiększenie momentu obrotowego na tylnej osi jest najnowszym, ale nie jedynym przykładem ulepszeń przygotowanych przez dział Polestar dostosowanych do modeli Volvo. W modelach szwedzkiej marki poprawiona ma zostać reakcja przepustnicy, zwiększona będzie moc silników, a także szybsza będzie zmiana biegów.
Przypomnijmy, że na przyszły rok planowana jest premiera Polestara 1, czyli hybrydowego coupe o mocy ok. 600 KM, a niewykluczone, że również w 2019 r. zobaczymy drugi model w gamie (Polestar 2), którym będzie średniej wielkości sedan z napędem elektrycznym.