Volvo XC60 liderem rynku SUV-ów premium w Europie
W 2014 roku Volvo XC60 cieszyło się z tytułu najpopularniejszego SUV-a klasy premium na europejskim rynku. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku również to szwedzka marka zdobędzie to wyróżnienie.
Volvo XC60 to drugi SUV w historii szwedzkiej marki i jak się okazuje jeden z największych motorów napędowych wyników sprzedaży Volvo. Pomimo tego, że auto jest na rynku od 2008 roku, to nadal cieszy się tytułem najczęściej kupowanego SUV-a klasy premium na rynku europejskim.
Facelifting przeprowadzony w 2013 roku przyniósł świetny rezultat. Dwa lata temu XC60 w wynikach sprzedaży auto plasowało się za Range Roverem Evoque, Audi Q5 oraz BMW X3, jednak poliftingowe modele na rok 2014 z łatwością poradziły sobie z konkurencją.
Podobnie sytuacja wygląda w 2015 roku, gdzie pomimo debiutu BMW X4 czy Porsche Macan, wyniki za pierwszy kwartał jasno wskazują na przewagę XC60. Szwedzi sprzedali w tym okresie 18 173 auta na rynku europejskim, przy czym drugi w zestawieniu Land Rover znalazł klientów dla 16 135 Range Roverów Evoque.
Z danych sprzedażowych wywnioskować można jeszcze coś interesującego. W pierwszym kwartale tego roku spośród wszystkich niemieckich SUV-ów miażdżącą przewagę nad krajową konkurencją uzyskało Audi Q5 z wynikiem o około 30% lepszym od BMW X3 i o ponad 60% lepszym od Mercedesa GLK.
Wyniki sprzedaży SUV-ów premium w pierwszym kwartale 2015 na rynku europejskim.
1. Volvo XC60 - 18 173
2. Range Rover Evoque - 16 135
3. Audi Q5 - 15 854
4. BMW X3 - 10 828
5. Mercedes-Benz GLK - 6562
6. BMW X4 - 6108
7. Land Rover Discovery Sport - 5803
8. Porsche Macan - 5733
9. Lexus NX - 3764