Volvo S60 i V60 AWD - cztery zamiast sześciu
Volvo unowocześnia paletę silników stosowanych w modelach serii 60 z napędem obu osi. Na tym nowości się nie kończą.
Wersja silnikowa T6 korzysta z mocnej turbodoładowanej jednostki o pojemności dwóch litrów dostarczającej 306 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy klient chce zamówić wersję z napędem obu osi. Wtedy pod maską montowany jest silnik rzędowy o sześciu cylindrach o pojemności trzech litrów, ale niemal identycznej mocy. Teraz to się zmieni.
Volvo zastępuje rzędową szóstkę mniejszym silnikiem T6 w modelach S60, V60 i XC60 z napędem AWD. Jednocześnie sześciobiegowy automat ustąpi miejsca w tej wersji stosowanej już w odmianach przednionapędowych ośmiobiegowej skrzyni automatycznej.
Korzyścią dla klienta z tej zamiany jest niższe zużycie paliwa, a dla producenta niższa emisja CO2 liczona od wszystkich modeli. Z tego samego powodu Volvo wprowadza do oferty S60 i V60 z benzynowym silnikiem T2 znanym z mniejszego V40. Ma on 1,5 l pojemności i osiąga 122 KM mocy.
W palecie silników wysokoprężnych zajdzie podobna zmiana, pięciocylindrowy silnik 2.4 stosowany w modelach D4 AWD (S60/V60 i XC60) zostanie zastąpiony czterocylindrowym 2.0 o identycznej mocy 190 KM, znanym już z wersji przednionapędowych. Także i tu sześciostopniowy automat ustąpi miejsca przekładni ośmiobiegowej.