Volvo S60 Cross Country - sedanem w teren?
Uterenowione kombi nie wzbudzają takiego zainteresowania, jak uterenowione sedany. Powód? Jest ich o wiele więcej. Takie wynalazki jak Volvo S60 Cross Country trafiają na rynek bardzo rzadko i równie rzadko znajdują zainteresowanych nimi nabywców. Mimo to producenci nie boją się ryzyka.
Na targach NAIAS szwedzki producent postanowił pokazać podniesioną aż o 65 mm wersję Volvo S60 Cross Country. Co prawda mamy na rynku wiele wersji kombi z terenowym zacięciem np. Volkswagen Golf Alltrack, Skoda Octavia Scout, Opel Insignia Country Tourer, Audi A4 lub A6 allroad quattro, ale na próżno szukać sedanów z terenowymi dodatkami i podniesionym zawieszeniem. Być może Volvo próbuje odświeżyć i opanować tę mało popularną niszę?
Oczywiście model bazuje na Volvo S60, choć podniesione o 65 mm zawieszenie i napęd na wszystkie koła radykalnie zmienia zarówno wygląd, jak i zastosowanie tego auta. Producent oferuje również 18- lub 19-calowe felgi z oponami o zwiększonym profilu dla poprawy właściwości jezdnych oraz komfortu. Na początku pod maską pojawi się silnik T5 o mocy 254 KM lub D4 o pojemności 2.0 lub 2.4 w zależności od rynku. Oficjalny debiut zaplanowano na przyszły tydzień na targach NAIAS w Detroit.