Volkswagen zmienia swoje logo
Zbliżająca się wystawa samochodowa we Frankfurcie będzie dla Volkswagena początkiem nowej ery. Podczas tego wydarzenia firma z Wolfsburga zaprezentuje produkcyjną wersję swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu ID.3, który otworzy także nowy rozdział, jeśli chodzi o stylistykę przyszłych modeli Volkswagena. Aby jeszcze bardziej podnieść rangę tego wydarzenia, we Frankfurcie poznamy także nowo logo niemieckiej marki.
Od razu jednak spieszymy z wyjaśnieniami i uspokajamy bardziej konserwatych fanów niemieckiej marki – aż takiej rewolucji w logotypie, która zakładałaby odejście od literki "W" wpisanej w okrąg, nie ma co w ogóle myśleć. Chodzi, jakbyśmy mieli użyć języka wykorzystywanego do opisywania zmian w stylistyce aut, co najwyżej o facelifting istniejącego logo.
Co ciekawe, choć oficjalna prezentacja nowego logotypu ma się odbyć dopiero we wrześniu we Frankfurcie, to jednak Niemcy używają już nowego logo m.in. w swojej kampanii reklamowej „Hello Light”, choć jednocześnie zastrzegają, że na samochodach będzie ono wyglądać nieco inaczej.
Nowa ewolucja logotypu Volkswagena będzie dużo prostsza i nie da się nie odnieść wrażenia, że będzie nawiązywać do logotypów marki z lat 70. minionego stulecia. Volkswagen powróci do czarnego tła na swoim logo oraz odejdzie od trójwymiarowej powierzchni i efektu podświetlania lewej górnej ćwiarki, które znamy od 2000 r. W efekcie mamy nieco węższą literkę "W" i szerszy zewnętrzny pierścień ją okalający.
Proces wymiany logotypu trochę będzie musiał potrwać. Na początku zmiany wizerunkowe zostaną wprowadzone na europejskim rynku, a jeszcze tej jesieni obejmą one również rynek chiński. Na przyszły rok zapowiedziano dopiero wdrażanie nowej kampanii wizerunkowej na obu amerykańskich kontynentach. Łącznie zmiany będa musiały zostaż przeprowadzone w ponad 10 000 placówkach dealerów i partnerów serwisowych Volkswagena na całym świecie
Pierwszym modelem Volkswagena, który przywdzieje nowy logotyp będzie ósma generacja Golfa. Niewykluczone także, że od podstawowego kształtu logo różnić się będzie nieco logotyp wykorzystywany w elektrycznych modelach submarki ID należącej do Volkswagena.